וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לקומבינת השבת: סאן דור לא תפעיל טיסות

זוהר בלומנקרץ

22.5.2011 / 16:17

על אף שרישיונה נשלל בחדש אפריל, המשיכה חברת סאן דור להפעיל טיסות תחת חסותן של ישראייר או ארקיע. אתמול המריאה טיסתה האחרונה, ולפי שעה, לא ברור אם תחזור להפעיל טיסות

חברת אל על לא תפעיל יותר טיסות עבור חברת סאן דור בשבתות. אתמול, ביצעה החברה טיסת שכר אחרונה עבור החברה הבת, בקוד קריאה של ישראייר, לפולין - כך נודע היום ל-TheMarker.

מדובר בסדרה של שלוש טיסות בימי שבת, אשר ביצעה החודש (מאי) חברת אל על עבור החברה הבת, ללודג', פולין, בקוד קריאה של ישראייר. עד יולי השנה לא צפויות עוד טיסות בימי שבת של חברת אל על, עבור נוסעי סאן דור, בקוד קריאה של ישראייר או ארקיע. הטיסות תתקיימנה רק בימי אמצע השבוע על ידי אל על.

במקביל, נבחנת בחברה תוכנית חדשה, לגייס טייסים, דיילות ודיילים, לצורך הפעלתה מחדש של סאן דור, כחברת תעופה לטיסות שכר. על פי התוכנית, מחזור הטייסים החדש אשר תגייס אל על, יחוייבו לעבוד שנתיים לפחות עבור חברת סאן דור. אפשרות אחרת היא להקצות טייסים מהקורס החדש המתקיים עתה בחברה. כמו כן יגוייסו במתכונת דומה, דיילות ודיילים חדשים, עבור החברה בת.

"מענה מוחלט ללקוחות סאן דור"

חברת אל על אף מסרה למשרד רואה חשבון חיצוני עריכת בדיקה של הכדאיות הכלכלית בפתיחתה מחדש, אם בכלל, של החברה בת לטיסות שכר; זאת לאחר שרשות התעופה האזרחית (רת"א) שללה מה-1 לאפריל את רישיונה של סאן דור, משום שלא עמדה בתנאי פעילותה כחברת תעופה.

לא ברור עדיין מה תהיה המתכונת החדשה ואם כדאי יהיה בכלל מבחינה כלכלית, לפתוח מחדש את סאן דור כחברת תעופה. בשלב זה תפעל החברה כמארגנת נסיעות בלבד.

הטיסות החודש (מאי) התבצעו על אף שבסוף אפריל, הסתיים ההסדר בין אל על לחברות ארקיע וישראייר, לגבי הטסת נוסעי סאן דור שרכשו כרטיסי טיסה, בשבתות וחגים; אלה טסו במטוסי אל על ("חכירה רטובה") אשר נשאו את קוד הטיסה של שתי חברות התעופה הישראליות האחרות.

מחברת אל על נמסר בתגובה, כי "כפי שהובטח, החברה נותנת מענה מלא ומוחלט ללקוחות סאן דור כפי שנהגה מאז ומעולם. במקרה זה מדובר בסדרת הטיסות עבור תיירות מפולין, שתוכננה זמן רב מראש". לגבי המשך התוכניות נמסר כי החברה לא תגיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully