וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: נשקלים מסים נוספים בתחום הנדל"ן

פנחס וולף

23.5.2011 / 10:42

בוועדת הכספים בה התארח התייחס שטייניץ למצוקת הדיור, והבהיר כי באוצר "שוקדים על צעדים בתחום המסים". בנוסף, בהתייחסו למחירי הדלק ציין כי "בחודש הבא נראה עדכון כלפי מטה"

"בנושא הדיור יש מצוקת אמת, לא זמנית. היא נובעת מכך שבמשך עשור בנו מעט מדי ונוצר מחסור של 50 אלף דירות, ואנחנו מטפלים בה במגוון צורות", כך אמר הבוקר (שני) שר האוצר, יובל שטייניץ, בוועדת הכספים של הכנסת.שטייניץ הוסיף כי "אם הגרף יימשך, תמשך גם עליית ההשקעה בבנייה למגורים. ברבעון האחרון של 2010 הושקעו 9.4 מיליארד שקלים בבניה למגורים, ואנחנו שוקדים על צעדים רגולטורים בתחום המסים".

בדיון העלו הח"כים גם את סוגיית העלייה במחירי הדלק, ושטייניץ אמר בתגובה כי "המס על הדלק עלה לפני שנתיים ב-30 אגורות ומאז לא עלה. מה שעלה זה מחירי הדלק בעולם". שטייניץ הוסיף כי הוא מניח ש"כבר בחודש הבא כבר נראה עדכון כלפי מטה במחירי הדלק".

בוועדה דיבר שטייניץ גם על עיצומי הרופאים הנמשכים, ואמר כי "אין טעם ואין סיבה לשביתה על גבם של החולים". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להסכים לדרישות של מיליארדים שיכולים לפגוע בכל המשק. אם לא מגיעים להסכמים, בניגוד למה שהצלחנו עם מגזרים אחרים – יש מנגנון של בוררות. למה להתנהל על גבם של החולים והחלשים? גם בפעם שעברה הרופאים הבינו שילכו לבוררות, כי לא עושים מאבק שכר על גבי החלשים".

"מקום שני אחרי גרמניה"

בהתייחסות למחלוקת שהתגלעה בין שותפות הגז לחברת החשמל, הסביר שטייניץ כי "מדובר בשני גופים בלעדיים. שותפות הגז מרגישה חזקה יותר עקב המהומות במצרים, ואני אומר בצורה ברורה - אנו נותנים למשא ומתן עוד כמה שבועות. אם נראה שהדברים לא מסתייעים, אנו מכינים את צורת הטיפול שניתן לזה לכשנצטרך, וזה אומר הרבה מאוד".

בנוגע להתקדמות שהושגה במשא ומתן עם נציגי המורים, ציין שטייניץ כי "אנחנו קרובים להסכמה עם המורים העל יסודיים, ואני מקווה שעוד השבוע נסיים את זה סופית. אחרי ארבעה חודשי משא ומתן, בלי שביתות, בלי התלהמות. ניהלנו משא ומתן ארוך קשה והגענו לסיכום טוב".

בדבריו התייחס שטייניץ גם לצמיחה במשק, ואמר כי "היום חזרנו לקצב צמיחה של %4.5-5%. ברבעון האחרון של 2010 היתה צמיחה חריגה של 7.8%, ומה שהיה מעודד זה קצב הצמיחה במגזר הפרטי. אם את שנת 2010 סיימנו מקום ראשון בקצב הצמיחה, ברבעון השני של 2011 אנחנו במקום שני אחרי גרמניה". שטייניץ הוסיף כי "בשלושת החודשים האחרונים נגבו יותר מיסים מהצפי, ולגבי החודש האחרון המצב עוד לא ברור".

"היחלשות הדולר והתחזקות השקל מדאיגה", הוסיף שטייניץ בהתייחסו לייצוא. "עם זאת, למרות חולשת הדולר, ברבעון הראשון של 2011 הייצוא עלה בשיעור של 16%, והיום עברנו את שיא הייצוא (5.5 מיליארד דולרים בחודש) לפני המשבר הכלכלי. אנחנו בייצוא גבוה אי פעם של המדינה, אל מול חולשת הדולר", ציין שטייניץ.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully