וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אירופה על רקע ענן האפר מאיסלנד

מיכל רמתי

23.5.2011 / 14:06

ההתפרצות הגעשית באיסלנד, התבוסה למפלגת השלטון הספרדית, אזהרת דירוג לאיטליה והחשש הכללי ממשבר החובות מדרדרים את בורסות המניות ביבשת

ירידות נרשמות היום באירופה והיורו נחלש, על רקע התגברות החששות לגבי התפשטות משבר החובות. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-1.1%, לונדון יורדת ב-1.3%, פרנקפורט יורדת ב-1.6%, ופאריז יורדת ב-1.5%.

ירידות נרשמות גם בבורסות עתירות החובות, ובורסת מילאנו יורדת ביותר מ-3% לאחר שסטנדרד אנד פור'ס הזהירה מפני הורדת דירוג אשראי לאיטליה. מדריד יורדת ב-1.3% לאחר שמפלגת השלטון ספגה הפסד בבחירות המקומיות. ליסבון יורדת ב-0.5%; דבלין יורדת ב-1.4%; יוון יורדת ב-1.9%.

מפלגת השלטון הסוציאליסטית הספרדית ספגה אתמול תבוסה מוחצת בבחירות המוניציפאליות במדינה, בעקבות הזעם הציבורי נגד האבטלה הגבוהה ועל רקע הפגנות ענק במדריד ובערים אחרות ברחבי ספרד נגד מדיניות הצנע של הממשלה. חברת דירוג האשראי פיץ' רייטינגס הורידה את דירוגה של יוון ב-3 רמות בסוף השבוע, לרמה של B+ - 4 רמות מתחת לדירוג "השקעה", והזהירה מפני הורדות דירוג נוספות בעתיד. סטנדרד אנד פור'ס הזהירה כי גם איטליה עשויה לספוג הורדת דירוג. .

בריטיש איירוויס יורדת ב-3.5%

היורו נחלש ב-1% מול הדולר, ונסחר ברמה של 1.4014 דולר ליורו. התשואה על האג"ח של ממשלת ספרד ל-10 שנים עולה ב-0.11% לרמה של 5.566%. פער התשואות בין האג"ח הממשלתיות הספרדיות לאג"ח הממשלתיות הגרמניות לאותה התקופה מתרחב ב-0.15%, ל-2.544%.

4 שדות התעופה הבינלאומיים באיסלנד נותרו סגורים היום, בעקבות ההתפרצות הגעשית שכיסתה את שמי המדינה באפר. עם זאת, רוחות חזקות צפויות לפזר את האפר מערבה במהלך השבוע, ולכן לא צפוי להיווצר משבר כפי שהיה בשנה שעברה, שגרם לביטול יותר מ-100 אלף טיסות ב-34 מדינות באירופה, ולהפסדים בסך עשרות מיליוני דולרים למגזר התעופה העולמי. למרות זאת, במגזר התעופה נרשמות ירידות חדות. בריטיש איירווייס יורדת ב-3.5%; לופטהנזה יורדת ב-3.8%.

חברת הטיסות המוזלות, ריאנאייר, יורדת ב-6.1% לאחר שהזהירה מפני הזינוק במחירי הדלק. החברה רשמה זינוק של 26% ברווח הנקי בשנת הכספים האחרונה שלה, לסך של 401 מיליון יורו, ומעל לתחזיות האנליסטים. אך החברה הזהירה כי מחירי הדלק הגבוהים, כמו גם המשבר האירופי, צפויים להעיב על רווחיותה בשנת הכספים הנוכחית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully