וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכביד העול על דירות להשקעה ולא על זוגות צעירים"

שלי אפלברג

23.5.2011 / 15:27

בכנס לשכת רואי החשבון הבהיר מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, כי יש להתמקד ביצירת דיור לזוגות צעירים. "אם אנו רוצים שלילדים ולנכדים יהיה איפה לגור, צריך לטפל בנושא הנדל"ן"

"עד סוף אפריל אנו עומדים על 71 מיליארד שקל בגבייה ויש לנו 2 מיליארד שקל עודף, אבל יש לזכור כי העודף הוא לארבעת החודשים הקרובים של השנה. אנו לא יודעים מה יהיה אם הכלכלה בהמשך. אנו רוצים לשמור על כל אגורה וכל שקל ולראות מה ילד יום - במיוחד במצב הפוליטי והגיאופוליטי מסביבנו" - כך אמר היום יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים, ביומו השני של כנס לשכת רואי החשבון באילת.

לדברי נסרדישי, "45 חברות מהחברות הגדולות במשק הגיעו להסדר מול רשות המסים בשנות המשבר הכלכלי ב-2008-2009. נתנו הסדרי חובות מפליגים כאשר מרווחי ההון שעשו החברות על הרכישה העצמית של האג"ח שביצעו החברות נתנו לחברות לקזז את ההפסדים שנוצרו לפני. בצורה זאת הזרמנו כסף רב למשק וגרמנו לחברות לא להתפרק. המגמה היתה גם אם נגבה פחות כסף אנו ניתן לעסקים להמשיך לנשום. אנחנו הנשמנו את המשק ב-2008-2009 בצורה מאוד זהירה ואת התוצאות אתם רואים היום".

בנושא הנדל"ן, אמר נסרדישי כי "יש מצוקה של דיור, אנו רוצים שלזוגות הצעירים יהיה דירה ולא לאנשים עם דירה שנייה ושלישית. לכן אנו רוצים להכביד על הדירות להשקעה ולא על הזוגות הצעירים כי אין ברירה למדינת ישראל. אם אנו רוצים שלילדים ולנכדים יהיה איפה לגור צריך לטפל בנושא הנדל"ן. מדברים על סיוע בפריפריה - כל מה שייעשה בדבר הזה הוא מבורך. אנו תרמנו את חלקנו ונעשה מהלכים כאלה ואחרים בשביל לעזור לפתרון הבעיה".

"להחזיר השפיות למען קוראי הדו"חות"

"שומה עצמית היא נשמת אפה של מערכת המס בישראל", הוסיף נסרדישי. "אנחנו מחוללים רפורמה בהליכי השומה ומיסוי מקרקעין מעבר לשומה עצמית וקיצור תקופת עשיית השומה, כמו גם הקדמת מועד חובת תשלום המס למועד בו שילם הקונה סכום העולה על 40% מן התמורה במקום 50% בדין הקודם . לצד העברת מדמה במועד חובת תשלום המס לגבי עסקות במזומן בלבד".

דוד גולדברג, יו"ר מרחב ת"א וסגן נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, אמר כי "כאשר יעלו את הריבית בישראל, חברות ציבוריות ייכנסו לבעיה תזרימית. אני קורא לעשות מהפכה בסט התקינה האחיד עבור חברות פרטיות. כמו כן מכיוון שלימדו אותי שדו"ח כספי צריך להיות רלוונטי והקורא ההדיוט צריך להבין מה הוא קורא, כרגע מרוב תקנים הדו"חות של החברות הציבוריות עליהם אנו עובדים שעות על גבי שעות הופכים לספרים עמוסים שעלות העבודה עליהם עולה על התועלת שיוצאת למשקיע".

גולדברג קרא "לכל הגורמים המעורבים לדון בתחולת הדו"חות הכספים ולהחזיר את השפיות למען קוראי הדו"חות". הוא הוסיף כי "היהודים מחו"ל מקפיצים את מחירי הדירות בישראל. כמות הכסף שנכנסה לישראל לרכישת דירות מגדילה את הפער בין הצעירים אשר שירתו בצבא ולא יכולים לעמוד ברכישת משכנתא אל מול העשירים מחו"ל שלא תרמו שירות צבאי למדינה ועתה מקפיצים את מחירי הנדל"ן בישראל".

דורון קופמן, נשיא לשכת רואי החשבון, אמר כי "היועץ המשפטי היוצא של רשות ניירות ערך אמר שיסמכו עליו. אני לא סומך על אף אחד. אני לא רוצה לסמוך על טוב ליבו או על רוע ליבו של טוב ורע".

עופר מינרב, נשיא לשעבר ויו"ר ראשות ועדת המסים וחבר וועד המרכזי, אמר כי "לא מובן לי איך כאשר מחיר חבית נפט היה 150 דולר ומחיר הדולר היה 5 שקלים, ומחיר חבית נפט 90 דולר היום והדולר 3 שקלים - איך ייתכן שמחיר הדלק לצרכן הסופי יותר גבוה. אחרי ששמעתי כי שמינית מגביית המיסים היום היא דלק - בטח שכל הורדה תפגע בצרכן והמדינה לא רוצה להוריד את המחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully