וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "מתקן ההתפלה יספק 65% מצריכת המים הביתית"

אבי בר אלי

23.5.2011 / 16:04

נחתם הסכם המימון של מתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם, באיחור של ארבעה חודשים. עלות ההיקף עומדת על יותר ממיליארד שקלים, והוא יספק כ-10% מצריכת המים במשק

באיחור של ארבעה חודשים נחתם אתמול הסכם המימון של פרויקט ההתפלה הגדול בישראל בשורק. מדובר במתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם שיספק החל מ-2013 כמות של 150 מיליון קוב מי-ים מותפלים מדי שנה. אלה יהוו כ-20% מצריכת המים הביתית בישראל וכ-10% מסך צריכת המים השפירים במשק.

"עם השלמת ההקמה יהוו המים המותפלים למעלה מ-65% מצריכת המים הביתית של המשק. מהלך זה יתרום, באופן ניכר, לפתרון משבר המים של ישראל", כך אמר אתמול בטקס הסגירה הפיננסית שר האוצר, יובל שטייניץ.

שר התשתיות, עוזי לנדאו, סייג ואמר כי "רק חורף טוב בשנה הבאה והמשך מסיבי ומהיר של הקמת מתקני התפלה והרחבת המתקנים הקיימים, יוכלו לאושש את משק המים ולהוציא אותנו מהמשבר". לנדאו קרא לזכייני ההתפלה "לתת כתף" להרחבת מתקני ההתפלה הקיימים בהקדם, והצהיר כי בכוונתו לקדם פרויקטים להוספת 300 מיליון קוב מים מותפלים בשנה בשלוש השנים הבאות.

המטרה: מים מותפלים עד 2010

מתקן ההתפלה בשורק יוקם בעלות של 1.5 מיליארד שקל בידי קבוצת SDL שבבעלות חברת IDE והאצ'יסון ווטר 49%. אלה זכו בינואר 2010 במכרז הממשלתי להקמת המתקן בשיטת P.F.I, במסגרתה יקימו היזמים הפרטיים את המתקן, יממנו אותו ויתפעלו אותו למשך 26.5 שנה תמורת מחיר מים של 2.01 שקל לקוב בלבד. את המימון לפרויקט בהיקף כולל של 1.2 מיליארד שקל יעמיד בנק ההשקעות של האיחוד האירופי EIB, כאשר ביתרת האשראי יישאו בחלקים שווים בנק הפועלים ובנק לאומי.

מנכ"ל IDE (הנדסת התפלה), אבשלום פלבר, אמר כי הקמת הפרויקט החלה כבר לפני מספר חודשים במטרה להקדים את לוחות הזמנים ולספק מים מותפלים כבר בסוף 2012. מנכ"ל האצ'יסון ווטר, עמיקם כהן, מסר כי הסגירה הפיננסית היא צעד נוסף בהפיכת מתקן ההתפלה לפרויקט דגת בשוק העולמי.

את SDL ייצגו בסגירה הפיננסית עוה"ד יונתן פינקלשטיין וגיא קלס ממשרד תדמור ושות'. את המלווים ייצג עו"ד מארק פיליפס ממשרד הרצוג , פוקס, נאמן. המדינה יוצגה בידי עוה"ד נעה מי-דן ויותם לשם ממשרד לוי-מי דן ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully