וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א ננעלה בירידות, אלביט הדמיה צנחה ב-17.7%

ואדים סבידרסקי

23.5.2011 / 17:01

לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט התמתנו הירידות באחד העם - ת"א 25 איבד 0.9%, אלביט הדמיה צנחה ב-17.7% על רקע השמועות להסדר חוב של זיסר, ומדד הנדל"ן השיל 2.5%

המסחר באחד העם התנהל היום בירידות שערים זה היום השני ברציפות השבוע על רקע התגברות החששות ממצבה של כלכלת אירופה. מדד ת”א 25 איבד 0.9% ונסגר ברמת 1,262 נקודות, מדד ת"א 100 איבד 1% ונחתם ב-1,144 נקודות. מדד הנדל"ן השיל 2.5% ומדד מניות הבנקים ירד ב-1.6%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.83 מיליארד שקל, גבוה מהממוצע היומי המקובל.

שטף של דיווחים כספיים של החברות הנסחרות בבורסה בתל אביב לא הצליחו לאזן את המגמה השלילית מפתיחת המסחר. כמו כן, המשקיעים המתינים לפתיחת השבוע בבורסות ארה"ב ולפרסום החלטת הריבית לחודש יוני על ידי בנק ישראל בשעות אחר הצהריים.

הכלכלנים אינם מגיעים לקונסנזוס הפעם וחלוקים בדעתם האם הנגיד, סטנלי פישר, יעלה את הריבית ב-0.25% לרמת 3.25% או שיותיר ללא השינוי, זאת לאחר ירידה שנרשמה לאחרונה בציפיות אינפלציוניות בשוק.

לקראת סיום המסחר באחד העם, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על ירידות שערים בתחילת שבוע המסחר עד 1%.

התגברות החששות לגבי איתנותה של אירופה הובילה לירידות הבוקר בבורסות אסיה, הנסמכות על השוק האירופי כאחד מיעדי היצוא המרכזיים שלהן. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-2.1%, הירידה החדה ביותר זה חודשיים. טוקיו נחלשת ב-1%; האנג סנג ושנחאי מאבדות 1.9%; סיאול יורדת ב-2.2%; אוסטרליה נחלשת ב-1.7%; תאילנד מאבדת ב-1%.

באירופה גברו החששות כי משבר החובות ימשיך להחריף למרות צעדי החירום שננקטו. חברת דירוג האשראי פיץ' רייטינגס הורידה את דירוגה של יוון בשלוש רמות בסוף השבוע, לרמה של B+ כארבע רמות מתחת לדירוג "השקעה", והזהירה מפני הורדות דירוג נוספות בעתיד. במקביל, ספגה מפלגת השלטון בספרד מפלה בבחירות מקומיות, והרוחות במדינה סערו, כאשר אלפי מפגינים צעדו ברחובות למרות איסור על כך לפני הבחירות.

מניות בולטות במסחר בת"א

מניית אלביט הדמיה קרסה היום בכ-17.6% במחזור מסחר גבוה מהרגיל על רקע הערכות כי בעל השליטה, מוטי זיסר, באמצעות חברת אירופה ישראל (47%) מצוי בהליכי הסדר של החברות הפרטיות שברשותו. אמש, במהלך המסחר צנחו שמונה איגרות החוב של חברת הנדל"ן ושתי סדרות האג"ח של החברה הבת, פלאזה סנטרס, בשיעורים שהגיעו עד 8%. יממה לאחר הקריסה במחירי איגרות החוב שלהן, הודיעו אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר והחברה הבת פלזה סנטרס על רכישת איגרות חוב בהיקף של עד 300 מיליון שקל.

גזית גלוב, חברת נדל"ן מניב הנסחרת במדד ת"א 25, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה דיווחה על גידול של 11.6% בהכנסותיה מהשכרת מבנים וממכירת בניינים וקרקעות לעומת הרבעון אשתקד - לכ-1.44 מיליארד שקל. הרווח אשר נבע מפעילותה השוטפת של החברה זינק בכ-55% בהשוואה לרבעון המקביל לסך 857 מיליון שקל כתוצאה מהרחבת פעילות.

הכנסותיה של חברת בתי זיקוק גדלו ב-20.7% ברבעון הראשון של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010 והסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר, בעיקר בגלל עלייה של 33% במחיר הממוצע לטונה של סל מוצרי החברה ל-871 דולר לטונה ברבעון הראשון של 2011. הרווח התפעולי החשבונאי של בתי זיקוק הגיע ל-34.6 מיליון דולר ברבעון החולף בהשוואה להפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

דלק אנרגיה, מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון, ממנו עולה כי החברה רשמה עלייה של 22% ברווח התפעולי, ל-66 מיליון שקל. כמו כן, רשמה החברה גם גידול של יותר מפי 4 ברווח הנקי ל-71 מיליון שקל (המיוחס לבעלי המניות).

הרווח הרבעוני של דיסקונט משכנתאות גדל בכ-25%

חברת התוכנה אי.אל.די גייסה כ-3 מיליון שקל בהנפקת מניות שנערכה בשבוע שעבר. החברה נהנתה מביקושי יתר, העולים על פי 2 מההצעה. במסגרת המרכז הוצעו בתחילה 2.4 מיליון מניות, אך בעקבות ביקושי היתר הגדילה החברה את מספר המניות המוצעות.

הרווח הרבעוני מפעילות הליבה של דיסקונט משכנתאות, מתן אשראי לציבור הרחב למטרת לרכישת הדיור, גדל בכ-25% לעומת הרבעון אשתקד לסך 31 מיליון שקל, כך עולה מדו"חותיה הכספיים של החברה אשר פורסמו היום. ההכנסות תפעוליות, הנובעות בעיקר בגביית עמלות טיפול באשראי, נותרו יציבות ברמה של כ-11 מיליון שקל. בשורה התחתונה, דיווח הזרוע המשכנתאות של בנק דיסקונט על רווח נקי של 8.9 מיליון שקל - 43.5% יותר בהשוואה לרבעון המקביל.

חברת כרטיסי אשראי בנק לאומי מדווחת היום על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של השנה. לאומי קארד מציגה גידול של 7.2% בהכנסותיה לעומת הרבעון אשתקד לסך 222 מיליון שקל. עיקר השיפור נבע מעסקאות בכרטיסים, בעיקר עמלות סליקה, כאשר גם בהכנסות ממתן האשראי החוץ בנקאי למחזיקי כרטיסים נרשם גידול של כ-17%. בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי בכ-17.6% והסתכם ב-40 מיליון שקל.

בעלי המניות של מעריב אישרו את העסקה עם דסק"ש בבעלות נוחי דנקנר. ל-TheMarker נודע כי בישיבה שהתקיימה הבוקר העבירו כ-70%-75% מבעלי המניות התייחסות בכתב, כאשר כולם הצביעו בעד העסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully