וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית לחודש יוני עלתה לרמה של 3.25%

בנק ישראל נימק את ההחלטה בכך שסביבת האינפלציה עדיין נמצאת מעל הגבול העליון של טווח יעד האינפלציה. "הריבית תעלה ל-4.2% תוך שנה"

בנק ישראל החליט הערב (שני) על העלאת הריבית במשק לחודש יוני ב-0.25% לרמה של 3.25%, זאת לאחר שבחודש הקודם נותרה הריבית ללא כל שינוי.

אחד מהגורמים להחלטת הנגיד הוא מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, שעלה ב-0.6% לעומת ציפיות לעלייה משמעותית יותר של 0.8%. מדד המחירים לצרכן עלה מתחילת השנה ב-1.3% וב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-4%, מעל היעד הממשלתי לאינפלציה שנתית מקסימלית של 3% בלבד.

"האינפלציה בהסתכלות על 12 חודשים אחורנית עומדת על 4%", ציינו בבנק המרכזי. "הצפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים כפי שהן נמדדות משוק ההון, ומממוצע תחזיות החזאים נותרו גם החודש מעט מעל הגבול העליון של היעד. זאת, למרות שברקע היו מספר התפתחויות ממתנות באינפלציה – התיסוף שחל בשקל בחודשים האחרונים והירידה שנרשמה במחירי הסחורות".

על פי הערכות חטיבת המחר של בנק ישראל, במהלך שנת 2011 האינפלציה תהיה מעל הגבול העליון של היעד, ותרד לתוך תחום היעד ברבע הראשון של 2012.

בבנק חזרו על ההודעה מהחודשים האחרונים, לפיה ההחלטה להעלות את הריבית לחודש יוני ברמה של 3.25% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמלית", שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך שמירה על היציבות הפיננסית.

בימים האחרונים שררה מחלוקת בין החזאים בשוק ההון סביב החלטת הריבית לחודש יוני. כמחצית מבכירי הכלכלנים בשוק העריכו כי פישר יעלה את הריבית ברבע אחוז, ןהמחצית השנייה של החזאים צפתה כי פישר ימתין חודש נוסף, ויותיר את הריבית על כנה, ברמה של 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully