וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה שבועות - וול סטריט ממשיך לרדת

נמרוד הלפרן

23.5.2011 / 23:59

הבורסה האמריקאית פתחה את שבוע המסחר במגמה שלילית, לאור החששות ממשבר החוב באירופה. הדאו ג'ונס ירד ביותר מאחוז ואילו הנאסד"ק ירד ב-1.6%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר שבוע שלישי ברציפות של ירידות, פתחו את השבוע במגמה שלילית על רקע חששות מהתרחבות משבר החוב באירופה בעקבות הורדת תחזית דירוג האשראי של איטליה ובלגיה והורדת הדירוג של יוון. הירידות נרשמו גם בשל חששות מהאטה בצמיחה הכלכלית העולמית לאחר שהצמיחה בפעילות הייצור בסין ירדה לרמתה הנמוכה ביותר זה 10 חודשים. מגזרי הטכנולוגיה והאנרגיה הובילו את הירידות בוול סטריט.

דאו ג'ונס ירד ביותר מ-1%; מדד S&P 500 איבד 1.2%; נאסד"ק נסוג ב-1.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.02% לרמה של 3.13% - לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה לרמה של 3.09% - רמתה הנמוכה ביותר בשנת 2011.

הורדת תחזית ודירוג האשראי של מדינות אירופה נמשכת. לאחר שבסוף השבוע הורדה תחזית דירוג האשראי של איטליה והורד דירוג האשראי של יוון, הורידה היום חברת דירוג האשראי פיץ' את תחזית דירוג האשראי של בלגיה.

הורד דירוג האשראי של יוון

פיץ' הורידה את תחזית דירוג בלגיה מ"יציב" ל"שלילי" , ומשמעות הדבר היא כי תיתכן בעתיד הורדת דירוג אשראי. פיץ' הותירה בינתיים את דירוג האשראי של בלגיה בדרגת AA פלוס.

"התחזית השלילית נובעת מחששות פיץ' לגבי קצב הרפורמות המבניות בשנים הקרובות בבלגיה וחששות לגבי יכולתה להאיץ את קצב צמצום הגירעון בתקציב מבלי שהדבר יגרור משבר חוקתי במדינה", אמר האנליסט דאגלס רווניק מחברת פיץ'. "עם זאת, למרות המשבר הפוליטי במדינה, הניהול התקציבי השוטף ממשיך להיות איתן, ותואם את דירוג האשראי הגבוה של בלגיה".

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה ביום שבת את תחזית דירוג האשראי של איטליה עקב חששות לגבי יכולתה של הממשלה לצמצם את הגירעון בתקציב והערכות כי צמיחה הכלכלה המקומית עתידה להישאר חלשה.

יום קודם לכן, ביום שישי, הורידה חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של יוון בדרגה אחת, מדרגת BB פלוס לדרגת B פלוס - ארבע דרגות מתחת לדרגת השקעה. פיץ' הוסיפה כי תחזית דירוג האשראי של יוון היא שלילית - כלומר יתכנו הורדות דירוג נוספות בעתיד. הורדת דירוג האשראי נובעת מהיקף האתגרים העומד בפני יוון ביישום הקיצוצים בתקציב והשינויים המבניים הנדרשים כדי להימנע מחדלות פירעון, ציינה פיץ'.

הורדת הדירוג של יוון על ידי פיץ' הצטרפה להורדת דירוג האשראי שביצעה סטנדרד אנד פור'ס מוקדם יותר החודש. S&P הורידה ב-9 במאי את דירוג האשראי של יוון לדרגת B - חמש דרגות מתחת לדרגת השקעה - לצד תחזית דירוג אשראי שלילית בשל התגברות הסיכון לחדלות פירעון של ממשלת יוון.

הרשת החברתית העסקית לינקדאין ירדה ביותר מ-5% לאחר זינוק של 109% ביום חמישי - שיהיה יום המסחר הראשון שלה בבורסה - וירידה קלה ביום שישי. לינקדאין, הרשת החברתית הראשונה שיצאה בהנפקה בוול סטריט, גייסה בשבוע שעבר 353 מיליון דולר לפי שווי שוק של 4.25 מיליארד דולר.

חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר , קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב(FDA) להרחיב את השימוש בתרופת סרטן שלה גם לטיפול בסרטן לבלב נדיר מהסוג שבו לקה סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל .

אלביט הדמיה נסחרה על רקע הערכות שאירופה ישראל ומערכות שליטה, שתי החברות הפרטיות שבאמצעותן מוטי זיסר שולט בחברת אלביט הדמיה, מנהלות מו"מ על פריסת חובן לבנק הפועלים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully