וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית מכתשים אגן צללה ב-13%

יורם גביזון

24.5.2011 / 11:11

נוכח השמועות כי מכירת מכתשים אגן לחברת הסינית כמצ'יינה מוטלת בספק, ירדה המניה ב-13%. לאחר שביטול העסקה הוכחש בתוקף, התמתנה הירידה ל-2%

מניית מכתשים אגן קורסת ונסחרת עתה במחיר של 17.40 שקל, אשר נמוך ב-14% ממחיר העסקה, בשל הערכות שהעסקה למכירת החברה לחברת כמצ'יינה עומדת בפני ביטול. מניית כור, בעלת השליטה במכתשים (47%) יורדת ב-5.7%.

חברת כור דיווחה בינואר על מכירת השליטה בחברה לחברת כמצ'יינה תמורת 1.44 מיליארד דולר, כלומר לפי שווי חברה של 2.4 מיליארד דולר.

באחרונה דיווחה כור שחברת כמצ'יינה קיבלה את כל אישורי הרשויות הרגולטוריות בסין להשלמת העסקה שבמסגרתה אמורה כמצ'יינה להחזיק ב-60% ממניותיה של מכתשים ואילו כור תוסיף להחזיק ב-40%. בעקבות הפיכתה לחברה פרטית, אמורה מכתשים להימחק מהמסחר בבורסה.

מרבית החזקות הציבור במכתשים הן של קרנות גידור ומשקיעים זרים שרכשו אותה במחצית אוקטובר 2010 עם ההודעה של כור על המו"מ שהיא מנהלת עם כמצ'יינה למכירת השליטה בחברה. כחלק מהעסקה היתה אמורה כור לקבל הלוואה של 960 מיליון דולר ל-7 שנים מבנק סיני שהבטוחה היחידה לפרעונה הן 40% ממניות מכתשים שיהיו בידה כך שההלוואה היא אופציית רכש שנתנה כמצ'יינה לכור. שווי ההטבה הגלום באופציה נאמד על ידי משרד סוארי ושות' ב-160 עד 185 מיליון דולר.

לפי החלטת הביניים של השופטת דניה קרת-מאיר, כור אינה זכאית לתמורה עודפת בשל ההטבה שבהלוואת הנון ריקורס שכור אמורה לקבל מהבנק הסיני, וכי יש לחלק את שוויה של אותה תמורה בין כל בעלי המניות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully