וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות: "נטיל פיקוח על מחיר הגז הטבעי"

אבי בר אלי

24.5.2011 / 12:57

משרד התשתיות בראשות השר, עוזי לנדאו, הודיע לנובל אנרג'י ולדלק כי לאור ההתפתחויות האחרונות בשוק הגז והמחלוקת עם חברת החשמל - הממשלה תאלץ להתערב בתמחורו

משרד התשתיות פועל להטלת פיקוח על מחיר הגז הטבעי במשק - כך נמסר היום רשמית מהמשרד. בעקבות ההתפתחויות האחרונות במשק הגז, הוחלט להכריז על הגז הטבעי כמוצר בר פיקוח, כך שבמידה שיוכח קיומו של כשל שוק, יוכל המשרד להבטיח את אספקת הגז הטבעי המשמש לצרכי המשק השוטפים - במחיר סביר.

בפגישה שהתקיימה אתמול בין מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, לבין נציגי נובל אנרג'י ודלק, הבהיר צמח כי לאור הדינמיקה המתפתחת בשוק הגז הטבעי ומחיריו, כפי שמשתקפים בדיווחים השונים, תאלץ הממשלה להתערב על מנת שלא תתקבע בשוק רמת מחירים בלתי סבירה.

כפי שנחשף אתמול ב-TheMarker, סירבה חברת החשמל להיעתר לדרישת שותפות מאגר הגז תמר לייקר את מחיר הגז שיסופק לה ב-40% - בטענה כי השותפות מנצלת את כשל השוק שנוצר בעקבות היעדרות הגז המצרי כדי לפתוח את החוזים עמה.

בחברת החשמל שקלו לפנות לממשלה בבקשה להתערבותה במשא ומתן מול השותפות - ובממשלה כבר החלו בדיונים בדבר האפשרות לפקח על מחיר הגז - בלי לערב בסוגייה את הממונה על ההגבלים העסקיים.

"לשמור על כיסו של הצרכן"

שר התשתיות, עוזי לנדאו, אמר היום כי "לאור ההתפתחויות במשק הגז בתקופה האחרונה, אנו פועלים על מנת להכריז על הגז הטבעי כמוצר בר פיקוח. משק האנרגיה הישראלי יעבוד במחירים סבירים, באופן שישמור על כיסו של הצרכן".

ממשרד התשתיות נמסר עוד כי "הוא פועל מזה שבועות, במטרה להבטיח אספקה סדירה וקבועה של גז טבעי לשימוש שוטף במשק הישראלי באמצעות כללי מסחר הוגנים ותוך מניעת כשלי שוק וניצול של התלות ההולכת וגוברת של המשק במספר מקורות קטן ביותר של הגז הטבעי.

"לנושא מיעוט ספקים - יש לציין כי כבר בדעת המיעוט, אותה צירפו נציגי משרד התשתיות הלאומיות לדו"ח המסכם של ועדת שישינסקי, התריעו כי בבואה להסיק את מסקנותיה, על הוועדה להביא בחשבון את כשל השוק האפשרי, במשק הנסמך על מקור גז טבעי הממוקם מחוץ לגבולות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully