וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי הדין דורשים: "טפלו בגרעון המחפיר של קרן הפנסיה"

גלעד גרוסמן

24.5.2011 / 14:17

עמיתי קרן הפנסיה של לשכת עוה"ד מאסו מ"מצבה המוזנח" של הקרן, ומתכוונים לקיים כנס חירום בנושא שיספק מידע על אופן ניהולה. הקרן בתגובה: הכנס הינו אירוע פוליטי המתעלם מהעובדות

עמיתי קרן הפנסיה הוותיקה של לשכת עורכי הדין מתכוונים לערוך כנס חירום בשל הגרעון הקשה של הקרן. הכנס, המאורגן על ידי ועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין, אמור לספק מידע על מצבה של הקרן. בקרן הפנסיה הוותיקה חברים כ-2,500 עורכי דין, שחוייבו בשעתו להצטרף אליה, והיא מנוהלת על ידי הלשכה.

בשנת 2008 פורסם דו"ח, שפורסם לבקשת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, וקבע כי הקרן סובלת מגרעון אקטוארי ולא תוכל לעמוד בעתיד בהתחייבותיה לעמיתים. ואכן, מאז שפורסם הדו"ח קוצצו זכויות העמיתים בכ-14% בממוצע. כמו כן, מתח הדו"ח ביקורת על התנהלות יו"ר הלשכה הקודם שלמה כץ, ועל התנהלות מחליפו, היו"ר הנוכחי, יורי גיא רון. "מאז לא נעשה שום דבר לשיפור מצבם של עורכי הדין, מלבד מינויו לאחרונה של מנכ"ל מקצועי", אומר מחבר הדו"ח, עו"ד יחיאל כץ, שצפוי לנאום בכנס. "בעשור האחרון לא התקיים שום דיון רציני על מצבה האקטוארי של הקרן. עברו שלוש שנים מאז שפרסמתי את הדו"ח ולא נעשה כלום. הגרעון גדל והזכויות ירדו".

לדבריו, ללשכה תקציב של עשרות מיליוני שקלים, והיא צריכה לפחות להבטיח את הצרכים הבסיסיים של קיום הקרן, שתפקידה להעניק שירות במשך כ-30 שנים נוספות. "אני לא מצפה שהלשכה תכסה את כל הגרעון, אבל היא כן צריכה להזרים כספים. מוסדות אחרים שהקימו קופת פנסיה לעובדים, כמו אגד, הסוכנות היהודית והדסה, תמכו בקרנות הפנסיה שהקימו. הם ראו בזה חובה מוסרית וחוקית".

"הקרן רווחית ומנוהלת ע"י טובי המומחים"

"הקרן מוזנחת ולא מטופלת", הוסיף עו"ד ירון פירדי, נציג עמיתי קרן הגימלאים וממארגני הכנס. "עודדו אותנו לרכוש עוד יחידות, כאשר ידעו שהקרן לא מאוזנת. בשנה שעברה קיצצו לנו 15% בזכויות, וישנו חשש שיקצצו עוד. אני לא מבין בתחום הפנסיה, אבל אנחנו רוצים להקים ועד פעולה שיבדוק בצורה רצינית מה המצב, ואם יהיה צורך לנקוט צעדים בשם העמיתים".

מהקרן נמסר בתגובה כי "הכנס המתוכנן הינו אירוע פוליטי מובהק, המתעלם לחלוטין מהעובדות והמציאות. הקרן הינה רווחית, היא מנוהלת על ידי טובי המומחים ויש לה עודף אקטוארי של יותר מ-14 מיליון שקלים לסוף הרבעון הראשון של שנת 2011. הקרן סיימה את שנת 2010 בעודף אקטוארי של יותר מ-5 מיליון שקלים, בניגוד לפרסומים קודמים. הלשכה אינה צריכה לממן ולו באגורה אחת את הקרן, שהיא גוף רווחי ועשיר. קרן הגמלאות של לשכת עורכי הדין היא אחת הרווחיות ביותר בשוק, מבין הקרנות שמסוגה. אל מול הנתונים החיוביים שצוינו לעיל, הרי שממצאי הדו"ח משנת 2008 לכאורה אינם נכונים".

יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד דורון ברזילי, שמתמודד על רשות הלשכה מול ע"ד גיא רון, דוחה את הטענות שמדובר בכנס פוליטי. "במשך חודשים ארוכים כתבתי עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים והזהרתי מפני ניהול בעייתי של כספיהם של עורכי הדין, אולם הבעיות לא טופלו ונדחו בטענה שמדובר בניגוח פוליטי". ברזילי הוסיף כי "הדברים קיבלו ביטוי גם בדוחות פנימיים, וציבור עורכי הדין יתוודע למשמעויות הלא פשוטות במצבה של הקרן".

בתוך כך, מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, צפוי לפרסם בקרוב דו"ח על לשכת עורכי הדין, שיכלול גם התייחסות לניהול הקרן ולטענות על ניהול הקרן. ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "המשרד בעיצומה של הכנת ביקורת לגבי לשכת עורכי הדין והיא תתפרסם בקרוב. מעבר לכך אין לנו מה להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully