וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרז סכסוך עבודה ברכבת הקלה בירושלים

עשרות נהגי הרכבת הקלה התאגדו בהסתדרות בתחילת חודש מאי, וההנהלה, לטענתם, הגיבה בזימונים לשימועים ובהרעת תנאי העבודה. "מהרגע שהעובדים התאגדו נפתחה נגדם מלחמה"

ההסתדרות הכריזה היום (שלישי) על סכסוך עבודה ברכבת הקלה בירושלים, לאחר שלטענתה החלה ההנהלה בנקיטת צעדים פסולים, שחלקם אף מנוגדים לחוק, נגד עשרות הנהגים שהתאגדו בתחילת חודש מאי בהסתדרות והקימו ועד עובדים. לדברי הארגון, מדובר בפיטורי עובדים ואף בהרעת תנאי העבודה. כזכור, הרכבת הקלה אמורה להתחיל לפעול בחודש אוגוסט.

כאמור, בתחילת חודש מאי הצטרפו להסתדרות יותר משליש מכ- 80 נהגים המועסקים ברכבת הקלה בירושלים באמצעות החברה הקבלנית וויאולה ישראל (קונקס) המתפעלת את הרכבת. עם הצטרפותם, הפכה ההסתדרות לארגון היציג של העובדים ומינתה ועד פעולה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שלח מכתב להנהלת החברה ובו דרישה להכרה ביציגות ובוועד העובדים ולניהול מו"מ על הסכם קיבוצי. יש לציין כי הנהגים התאגדו בעיקר נוכח שכרם הנמוך.

ההנהלה, מצידה, הסכימה לקיים פגישה עם העובדים, שאמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב. אולם יחד עם זאת, לטענת ההסתדרות, החלה גם לפעול נגד העובדים. לאחרונה קיבלו שישה מהעובדים זימונים לשימוע לפני פיטורין. ההסתדרות טוענת כי חלק מהזימונים הינם כדי להרתיע את העובדים מלהצטרף להתאגדות. כמו כן, פוגעת ההנהלה בתנאי ההעסקה של העובדים.

"הכרזנו סכסוך עבודה מפני שההנהלה הכריזה מלחמה על העובדים מאז שמימשו את זכותם החוקית והדמוקרטית להתאגד", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully