וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ממשיכה לרדת - שפל של חודש

נמרוד הלפרן

24.5.2011 / 23:17

התגברות החששות מפני האטה במגזר הייצור בארה"ב גררה את הבורסה האמריקאית לירידות. מדד הדאו ג'נס איבד 0.2% מערכ ואילו הנאסד"ק נסוג ב-0.5%

בורסות וול סטריט נסגרו בשפל של חודש לאחר שהתגברות החששות מפני האטה במגזר הייצור בארה"ב האפילה בהשפעתה על התאוששות מחירי הסחורות.

דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.2%; מדד S&P 500 איבד 0.1% ונסגר ברמתו הנמוכה ביותר זה חודש; נאסד"ק נסוג ב-0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.12% - מרחק של 0.3% מהשפל של שנת 2011 שנרשם בשבוע שעבר.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד פעילות מגזר הייצור באזור ריצ'מונד צנח בחודש מאי לרמה של מינוס 6 נקודות לעומת רמה של 10 נקודות בחודש אפריל. כלכלנים צפו ירידה מתונה של המדד לרמה של 9 נקודות. מדד מתחת לרמה של אפס נקודות משקף התכווצות בפעילות מגזר הייצור ואילו מדד מעל לרמה זו מצביע על צמיחה בפעילות.

מכירות בתים חדשים בארה"ב עלו באפריל ב-7.3%

הירידה של מדד של הבנק הפדרלי של ריצ'מונד - אשר בדרך כלל אינו נחשב לנתון מקרו משמעותי - אל מתחת לרמה של אפס נקודות, בראשונה מאז חודש ספטמבר, באה לאחר שמדדי פעילות מגזר הייצור של אזורי ניו יורק ופילדלפיה שפורסמו בשבוע שעבר אף הם היו גרועים מהצפוי.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מכירות בתים חדשים בארה"ב עלו באפריל ב-7.3% לקצב שנתי של 323 אלף בתים, לאחר עלייה של 8.3% במארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה קלה במכירות לקצב של 295 אלף בתים. לעומת חודש אפריל 2010 נפלו מכירות בתים חדשים ב-23.1%.

יאנדקס (Yandex), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוסיה, גייסה אתמול 1.3 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת נאסד"ק, לפי שווי של יותר מ-7 מיליארד דולר. יאנדקס, חברת האינטרנט הגדולה ברוסיה שזכתה לכינוי "גוגל הרוסית", מכרה 52.2 מיליון מניות במחיר של 25 דולר למניה - מעל התמחור הצפוי של 20-22 דולר למניה. יאנדקס, השולטת ב-65% משוק החיפושים המקוונים הרוסי, מכרה את מניותיה לפי מכפיל רווח 23, כמעט פי 2 לעומת מניות גוגל שנסחרות במכפיל רווח של 13. יאנדקס נסחרת בנאסד"ק תחת הסימול YNDX.

הנפקת יאנדקס, שרשמה 38 מיליון מבקרים ייחודיים במנוע החיפוש שלה בשבוע שעבר, היא הנפקת האינטרנט הגדולה ביותר מאז הונפקה גוגל ב-2004 ומגיעה לאחר שורה של הנפקות אינטרנט ששיאה בהנפקתה הראשונה לציבור של הרשת החברתית העסקית לינקדאין בשבוע שעבר לפי שווי שוק של 4.25 מיליארד דולר.

אתמול נרשמו ירידות בעקבות הורדת תחזית דירוג האשראי של איטליה ובלגיה והורדת הדירוג של יוון, ובשל חששות מהאטה בצמיחה הכלכלית העולמית, לאחר שהצמיחה בפעילות הייצור בסין ירדה לרמתה הנמוכה ביותר זה 10 חודשים.

ענן האפר המתפשט מאיסלנד מכביד על מניות התעופה באירופה. גרימסווטן, הר הגעש הפעיל ביותר של איסלנד, החל להתפרץ ביום שבת, ושלח ענן עשן ואפר בגובה כ-19 ק"מ. העשן חסם את אור השמש וכיסה את הכפרים הסמוכים. ביום ראשון הגיע ענן האפר לרייקייאוויק, כ-320 ק"מ מערבה, ואיסלנד נאלצה לסגור את שדה התעופה שלה.

בריטיש איירוויס, איזיג'ט וריינאייר ביטלו טיסות בסקוטלנד בעקבות הענן הוולקני המתקרב לכיוון בריטניה. איזיג'ט ביטלה מספר טיסות ליעדים כמו אדינברו וגלזגו, וריינאייר הפסיקה את השירות לסקוטלנד לפחות עד 11 בבוקר. ריינאייר צפויה להתלונן לרשות התעופה בסקוטלנד, יחד עם חברות נוספות, על הפסקת הטיסות. לטענת החברה, "אין כל בסיס לביטול הטיסות". שדה התעופה המרכזי באיסלנד נפתח מחדש אתמול לאחר שנסגר בשבת.

הורדת התחזית ודירוג האשראי של מדינות אירופה נמשכת - לאחר שבסוף השבוע הורדה תחזית דירוג האשראי של איטליה והורד דירוג האשראי של יוון, הורידה היום חברת דירוג האשראי פיץ' את תחזית דירוג האשראי של בלגיה.

פיץ' הורידה את תחזית דירוג בלגיה מ"יציב" ל"שלילי", ומשמעות הדבר היא כי תיתכן בעתיד הורדת דירוג אשראי. פיץ' הותירה בינתיים את דירוג האשראי של בלגיה בדרגת AA פלוס. "התחזית השלילית נובעת מחששות פיץ' לגבי קצב הרפורמות המבניות בשנים הקרובות בבלגיה, וחששות לגבי יכולתה להאיץ את קצב צמצום הגירעון בתקציב מבלי שהדבר יגרור משבר חוקתי במדינה", אמר האנליסט דאגלס רווניק מחברת פיץ'. "עם זאת, למרות המשבר הפוליטי במדינה, הניהול התקציבי השוטף ממשיך להיות איתן, ותואם את דירוג האשראי הגבוה של בלגיה".

ישראליות בוול סטריט

אלביט הדמיה נסחרת היום על רקע הערכות שאירופה ישראל ומערכות שליטה, שתי החברות הפרטיות באמצעותן מוטי זיסר שולט בחברת אלביט הדמיה, מנהלות מו"מ על פריסת חובן לבנק הפועלים. המניה המשיכה היותם לצנוח בת"א וירדה ב-5%.

חברת אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן זכתה בחוזה בהיקף כספי של 18.6 מיליון דולר להשבחת מטוסי תובלה מסוג C-130 עבור חיל האוויר הרומני. החברה תתקין במטוסים מערכות לוחמה אלקטרוניות מסוגים שונים, כולל מערכות של אלישרא, החברה הבת שבבעלותה המלאה של אלביט מערכות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully