וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: יחל יבוא נסיוני של טויוטה חשמלית לארץ

דניאל שמיל

25.5.2011 / 9:01

שוק המכוניות החשמליות בארץ צובר אט אט תאוצה. בשבועות הקרובים יחל ביבוא נסיוני של גרסה נטענת של טויוטה פריוס המסוגלת לעבור 21 ק"מ בעזרת המנוע החשמלי בלבד

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, תתחיל בשבועות הקרובים בניסוי של טויוטה פריוס היברידית ונטענת.

מדובר בגרסה למכונית ההיברידית המוכרת, שבעזרת מצברים מוגדלים ומנוע חשמלי מחוזק מסוגלת לנוע למרחק 21 ק"מ על חשמל בלבד. בנסיעות למרחקים ארוכים יותר נכנס לפעולה מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ומאפשר לה טווח נסיעה דומה לזה של מכונית מקובלת. המצברים, שלושה במספר, נטענים בתוך שעה וחצי בלבד, וכך בנסיעות עירוניות ופרבריות, אין צורך להפעיל את מנוע הבנזין. בתוואי נסיעה משולב - עירוני ובינעירוני - צריכת הדלק שנמדדה למכונית היא 56.8 ק"מ לליטר ופליטת גזי החממה - 41 גרם לק"מ, כמחצית מזו של הפריוס המוכרת.

בכוונת יוניון מוטורס לייבא כמה מכוניות לצורכי ניסוי, שייטענו בעמדות ייעודיות בסוכנויות היבואנית. ב-2012 צפוי גם שיווק סדיר למכונית, אך מחירה טרם נקבע. בשלב זה לא ברור האם המכונית תוגדר כחשמלית מה שיזכה אותה במיסוי של 10%, או כהיברידית ואז המיסוי יהיה 30%. מכיוון שמחירי המכונית גבוהים מאלה של הפריוס "הרגילה", למיסוי משמעות בנוגע לתחרותיות שלה.

בקרוב יתחיל שיווקה בישראל של טויוטה אוריס היברידית, עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי המפיקים ביחד 136 כוחות סוס. המחיר יהיה 134 אלף שקל אך הכמות שתסופק השנה לישראל היא נמוכה, כ-270 מכוניות בלבד.

UMI, יבואנית שברולט, הודיעה אתמול על תחילת הניסוי של מכונית היברידית נטענת אחרת, שברולט וולט. שתי יחידות של המכונית החדשה הגיעו לניסוי, אולם מועד תחילת השיווק לא ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully