וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון לאומי: "פשרה" בין המדינה לאליהו

רם עוזרי

25.5.2011 / 9:36

לאחר מאבק רווי יצרים, פורסם ההרכב החדש של דירקטוריון בנק לאומי. מחזיק המניות הגדול בבנק, שלמה אליהו הצליח להכניס שני מועמדים וגם המדינה הצליחה להכניס שניים

תוצאות ההצבעה של האסיפה הכללית של בנק לאומי מאתמול פורסמו לפנות בוקר. מההודעה עולה כי לדירקטוריון הבנק נבחרו עמוס ספיר, דוד אבנר ועו"ד מרים כץ שמכהנת בדירקטוריון הבנק משנת 2008 ונבחרה לכהונה נוספת. ציפי סמט נבחרה לתפקיד דירקטור חיצונית. עוד הוחלט באסיפה לאשר לאיתן רף, יו"ר הדירקטוריון הקודם של הבנק, מענק של 2 מיליון שקל עבור המחצית הראשונה של שנת 2010.

אחרי מאבק רווי יצרים, תוצאת ההצבעה מהווה מעין פשרה בין מחזיקי המניות הגדולים בבנק - שלמה אליהו (9.6%) והמדינה (6.4%). שלמה אליהו, שחוק מראני שאמור להיכנס לתוקפו בקרוב יגביל אותו למינוי דירקטור אחד בלבד, הצליח להכניס שניים ממועמדיו לדירקטוריון (עמוס ספיר וציפי סמט כדח"צ), ואילו המדינה, למרות עמדת נחיתות מבחינת אחוזי האחזקה, הצליחה להכניס שני דירקטורים (דוד אבנר ומרים כץ).

היתרון של שלמה אליהו בבחירת הדירקטור החיצוני היה ברור, שכן המדינה, המוגדרת כבעלת שליטה בבנק, לא הצביעה בבחירה זו. ציפי סמט, שגברה על רו"ח איריס שטרק שהיתה המועמדת מטעם המדינה, כיהנה כממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר. היא מוסמכת בכלכלה של האוניברסיטה העברית, ושימשה דירקטורית חיצונית בבנק דיסקונט בין השנים 2002-2009.

את הצלחתו של אליהו להכניס מועמד נוסף זוקפים מקורבים לבנק בכך שהציב מועמדים שקשה לטעון נגד כישוריהם והתאמתם המקצועית לתפקיד. עמוס ספיר, המועמד של אליהו שנבחר אתמול, סיים דוקטורט עם התמחות במימון ובנקאות באוניברסיטת קולומביה, ובשנים האחרונות שימש כיו"ר הדירקטוריון בחברת הדירוג מעלות.

מועמדי המדינה, אשר עברו את ועדת המניות שלה ונבחרו אתמול הם דוד אבנר ועו"ד מרים כץ. אבנר הוא מוסמך הטכניון במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה וניהול פיננסי. בארבע השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל חברת פרטנר. כץ מכהנת בועדת הדירקטוריון של הבנק משנת 2008 ומשמשת בין השאר כיו"ר ועדת התשקיפים של הבנק וחברת בוועדת הביקורת שלו. כץ כיהנה כיו"ר רשות ניירות ערך. היא סיימה לימודי משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים ומכהנת כדירקטור גם בבנק ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully