וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מיליון שקל יושקעו בבית חולים לילדים בחיפה

קובי מנדל

25.5.2011 / 14:14

חדרים מרווחים, עמדות למשפחה, מרחבי משחק ומחלקות מעוצבות, אלה התנאים שיספק בית החולים החדש לילדים הנבנה בבית החולים רמב"ם. תקציב הפרוייקט עומד על 200 מיליון שקלים

בנייתו של בית החולים חדש לילדים, ע"ש רות רפפורט בבית החולים רמב"ם בחיפה תושלם לקראת סוף 2012, בתקציב של 200 מליון שקלים. תכנית בניית ביה"ח החדש נולדה בזמן מלחמת לבנון השנייה, כשהעיר חיפה ובית החולים רמב"ם חוו נפילות של טילים. המדובר בבית החולים לילדים היחיד באזור הצפון, המשרת אוכלוסיה בהיקף של כמיליון וחצי אזרחים, יהודים וערבים.

במרבית חדרי האשפוז ישהו שני מאושפזים בחדר, ובנוסף יהיו גם חדרים פרטיים. בשני המקרים, יתוכננו החדרים באופן כזה שיהיו מרווחים ונוחים לחולה ולבני משפחתו. כל חדר זוגי יהיה בנוי בדרך, המאפשרת פרטיות מרבית. לצד כל מאושפז יהיה שטח, המיועד למשפחה ובו מקומות ישיבה, חדרי שינה ועבודה (לדוגמה: שולחנות עבודה עם נקודות התחברות למחשב, ריהוט עם פיתרונות אחסון, מיטות נשלפות ועוד).

המבנה יפנה לים ויספק נוף לרוב חדרי האשפוז. זאת ועוד, הים, על היבטיו, בא לידי ביטוי בתכנון ועיצוב כל אחת מקומות בית החולים. כל אחת מהן נושאת תוכן עיצובי אחר, וכולן יחד, מרכיבות פסיפס רך ורוגע, בדיוק כמו ערכי המשפחה. הושקעה מחשבה רבה בבחירת צבעים ומרקמים רכים, כדי ליצור תחושה עוטפת ומחבקת של נעימות וביטחון, המסייעת רבות להפחתת סף הרתיעה של הקהל הצעיר.

כל קומה תעוצב בצורה שונה

בתכנון נילקח בחשבון הצורך בנגישות עד כמה שניתן לילדים השוהים בו, וזאת באמצעות עיצוב, המעודד התמצאות במבנה. לפיכך, שיטת ההתמצאות מבוססת על נושא שונה בכל קומה (שגם צבעה יהיה שונה), הלקוח מעולם הים. במסדרונות ישולבו שטחי משחק ופינות לימוד וחדרי האשפוז יהיו צבעוניים ומקושטים באלמנטים מעולם הילדות. זאת ועוד, בשטחים הציבוריים ייכלל חדר הירגעות (“snooze room”), כמו גם אודיטוריום וחלל כנסים, אשר ישמש את הילדים והוריהם כאולם קולנוע ותיאטרון. בית החולים לילדים יכלול גם מחלקות טיפול נמרץ' פגים, דיאליזה לילדים חולי כליות, מחלות לב , כירורגית ילדים מודרנית ומחלקה המט ואונקולוגית מהמובילות בעולם.

הצוות יפעל בהתאם לעקרונות רפואת משפחה, ובין היתר ישתמש בשיטות שונות (גז צחוק, משחה מאלחשת, מי סוכר לתינוקות ועוד) להפחתה ולמניעת כאב וחרדה אצל הילדים. מחלקת הרפואה הדחופה לילדים תקבל ילדים לטיפול 24 שעות ביממה ותאופין בגישה אנושית, אוהבת הפועלת כדי להקל על סבלם של הילדים הזקוקים לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully