וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לרוכשי דירות: לא ישלמו מס של 7.5% מראש

שלי אפלברג

25.5.2011 / 17:12

עד כה חויבו רוכשי דירות מקבלן לשלם למס הכנסה 7.5% מערך הדירה להבטחת תשלומי המס על ידי הקבלן. כעת התגבשה ברשות המסים הצעה לבטל תשלום זה

הצעה חדשה ברשות המסים שנועדה להקל על רוכשי דירות מקבלנים: הקונים לא ייאלצו לשלם למס הכנסה 7.5% מערך הדירה להבטחת תשלומי המס על ידי הקבלן, כך נודע ל-TheMarker. על פי ההצעה, שגובשה על ידי דר' חיים גבאי, סמנכ"ל בכיר בהליכי מיסוי מקרקעין ואחד מהמועמדים לתפקיד מנהל רשות המסים במקום יהודה נסרדישי, מס הכנסה יגבה את תשלום המס מחשבון העודפים של לווי הפרויקט. זאת לאחר שבחודש אפריל השנה נכנסה לתוקף תקנה שבה רוכשי דירות מקבלן חויבו לשלם למס הכנסה 7.5% מערך הדירה להבטחת תשלומי המס על ידי הקבלן.

החשבון המלווה הינו חשבון שנקבע בחוק מכר דירות כחשבון בו הקבלנים אמורים להפקיד את כל התקבולים בגין הפרויקט. חשבון זה מתנהל אצל הבנק המלווה אשר נותן לקונים בטוחות להבטיח את הכספים ששילמו לקבלן בעבור הדירה.

מדובר על הסדר פנימי אשר יפורסם בין כל פקידי מס הכנסה, והוצג בפני בנק ישראל והתאחדות הקבלנים. גבאי טען שלכל הצדדים המעורבים יש אינטרס לקבל את ההסדר בשביל לא לסבך עסקות קנייה מקבלנים.

"היה ובחשבון הלווי לפרויקט בנייה יישארו עודפים, מס הכנסה אשר היה אמור לקבל מהקונה 7.5% מהתשלום אותו שילם לקבלן, יקבל עתה תשלום על חשבון חובותיו של הקבלן לרשות המסים בסך של 24% מהעודפים אשר ייוותרו בחשבון המלווה, עידכן גבאי. הוא הוסיף כי הסידור הישן לפיו הקבלן יכול לפנות לפקיד השומה ולקבל טופס 50 (דו"ח שומת מס הכנסה של הקבלן), המסדיר עם פקיד השומה את ענייניו נשאר בעינו.

ההסדר יזרז רישום הנכסים על שם הרוכש

מטרת רשות המסים הינה שהקבלנים יסדירו את חובותיהם לרשויות המס ויחד עם זאת להקל על הרוכשים בקבלת האישור לרישום הנכס בטאבו על שמם. עד עתה, כל עוד היה חוב לקבלן במס הכנסה, הרוכש אשר שילם את כל התקבולים לקבלן והרשויות השונות היה מנוע מלרשום את הדירה על שמו בטאבו.

ההסדר המוצע יכול לזרז את רישום הנכסים על שם הרוכש בטאבו וימנע כשלים כמו שקרו בפרשת חפציבה בה אנשים שילמו כסף והקבלנים נעלמו - והרוכשים לא יכלו לרשום את הדירה בטאבו על שמם.

באפריל 2011 נחקק תיקון 70 לחוק מיסוי מקרקעין במטרה לפשט את החוק ולייעל את גביית המס. התיקון קבע שרוכש דירה לא יהיה בן ערובה ביחסים שבין המוכר לשלטונות המס ויעביר 7.5% מהתשלומים אותם הוא אמור לשלם למוכר ישירות ומראש לשלטונות מס שבח - במידה שהמוכר לא נתן לו אישור על כך שכבר הסדיר את התשלום.

גבאי סיפר כי לאור התיקון עלו טענות מטעם הבנקים אשר קבעו כי הרוכשים חייבים להפקיד את כל כספי הרכישה ישירות לתוך חשבון הליווי של הפרויקט הקבלני, אשר מנוהל אצל הבנק המלווה את הפרויטק. במידה שלא יעשו כן, לא יהיה לרוכשי הדירות ביטוח כמבוקש על פי דין לכספים שכבר שילמו לקבלן על הפרויקט. עוד טענה שהועלתה על ידי הבנקים הינה שהם לא יכולים לעקוב אחרי הכספים אשר משולמים לשלטונות המס אשר הינם חלק בלתי נפרד מכספי הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully