וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה באחד העם צנחה: ת"א 25 איבד 2.1%

25.5.2011 / 17:30

מאז הבוקר התנהל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה שלילית שאף התחזקה לקראת נעילתו. ת"א 25 איבד 2.1% מערכו ומדד ת"א 100 ירד ב-1.9%

יום רביעי של ירידות שערים בבורסת תל אביב. מניות האנרגיה והתקשורת הובילו את המגמה השלילית, שהתחזקה מאז הבוקר והחריפה לקראת סיום המסחר. מדד מניות הגז והנפט ננעל בירידה של 2.6% ומדד מניות התקשורת נפל בכ-2.2%.

מדד ת"א 25 ירד ב-2.1% ל-1,224 נק', ומדד ת"א 100 איבד 1.9% לרמה של 1,110 נק'. מדד הנדל"ן ירד ב-2%, ומדד מניות הבנקים נחלש ב-1.7%. בלטו במסחר - מניית סקיילקס שקרסה ב-5.6% על רקע דו"חות פרטנר, מניית אל על שירדה ב-4.75% לאחר פרסום הדו"חות; ואלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, שהמשיכה לצנוח ב-5.6% על רקע החשש ליכולת פירעון חובותיו.

מגמה מעורבת נרשמה בשוק הסולידי. מדדי איגרות החוב הקונצרניות תל בונד 20,40 ו-60 איבדו עד 0.2%. בית ההשקעות מיטב דיווח היום כי במהלך שלושת הימים האחונים נרשמו פדיונות של כ-730 מיליון שקל בקרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח קונצרניות. בשבוע האחרון איבדו מדיי תל בונד עד 1.3% מערכם.

מנגד, איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בעליות. שחר (איגרת ממשלתית לא צמודה ובריבית קבועה) לפירעון בינואר 2022 עלתה ב-0.16% והתשואה (ברוטו) ירדה ל-5.28%.

בזירת המקרו, בנק ישראל דיווח אתמול כי המדד המשולב למצב המשק בחודש אפריל עלה ב-0.2%, ובמצטבר עלה המדד מתחילת השנה ב-1.8%. נתוני המדד מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק. עם זאת, המדד לחודש מארס עודכן כלפי מטה מ-0.5% ל-0.4% בשל עדכון כלפי מטה במדד יבוא תשומות לייצור על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. העלייה במדד המשולב החודש משקפת עלייה במדד הייצור התעשייתי, לצד אי שינוי במדד היבוא והפדיון של מסחר ושירותיים, וקוזזה במקצת עקב הירידות ביצוא הסחורות והשירותיים.

מעבר לים, בורסות וול סטריט נסגרו אתמול בשפל של חודש לאחר שהתגברות החששות מפני האטה במגזר הייצור בארה"ב האפילו בהשפעתן על התאוששות מחירי הסחורות. דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.2%; מדד S&P 500 איבד 0.1% ונסגר ברמתו הנמוכה ביותר זה חודש; נאסד"ק נסוג ב-0.5%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.12% - מרחק של 0.3% מהשפל של שנת 2011 שנרשם בשבוע שעבר. עם סיום המסחר הורו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על ירידות של 0.2%.

מניות בולטות במסחר

רשות ההגבלים העסקיים שוקלת להכריז על חברות דלק ונובל אנרג'י כמונופול ולאסור עליהן מכירה משותפת של הגז הטבעי במאגרי תמר ולווייתן. לפי המתווה הנבחן בימים אלה, יחויבו השותפות במאגרי הגז במכירה נפרדת של הגז, כל אחת בהתאם לשיעור אחזקתה היחסי בזכויות שבמאגר.

כך למשל, הגז שבמאגר תמר יחולק וירטואלית בין נובל אנרג'י (36%),דלק (31.25%), ישראמקו (28.75%) ואלון גז (4%), כאשר כל אחת מהן תורשה לנהל משא ומתן למכירת חלקה היחסי בלבד בגז שבמאגר (247 מיליארד מ"ק).

תכלית המהלך היא לפתור את בעיית הריכוזיות שבה נגוע שוק הגז הטבעי, לאור הפיכתה האפשרית של שותפות תמר לספק הגז היחיד במשק ולאור העובדה שנובל אנרג'י ודלק מחזיקות למעשה בכלל עתודות הגז הטבעי של ישראל. איסור על מכירה משותפת יבטיח לצרכני הגז תחרות בין ספקים, וכן את מכירת הגז מהמאגר לכלל הצרכנים ללא תנאים מפלים. אגב, אישור כזה (היתר לפעול במשותף) ניתן בעבר לדלק ולנובל לאחר תגלית ים-תטיס.

האסיפה הכללית של בעלי המניות בבנק לאומי התכנסה אתמול לישיבה דרמטית. בין שאר הנושאים שנידונו בישיבה, שזומנה על ידי שלמה אליהו, בחרו בעלי המניות ארבעה דירקטורים חדשים לבנק, אחד מהם דירקטור חיצוני. תוצאות ההצבעה פורסמו הבוקר מהן עולה כי אליהו הצליח להכניס שני מועמדים לדירקטוריון והמדינה שניים - עמוס ספיר, דוד אבנר, מרים כץ וציפי סמט נבחרו.

יו"ר בית ההשקעות מגדל שוקי הון מקבוצת מגדל ביטוח, ויקטור מדינה, התפטר מתפקידו. ההערכות הן כי ההתפטרות נובעת מחילוקי דעות חריפים עם מנכ"ל קבוצת מגדל, יונל כהן. בשנים 1986-1988 כיהן מדינה בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר. ב-2004 סמוך לסיום כהונתו בתפקיד מנכ"ל בנק המזרחי היה מדינה מועמד מוביל לתפקיד נגיד בנק ישראל במקומו של דוד קליין.

מניית מכתשים אגן ירדה אתמול במהלך המסחר למחיר של 17.40 שקל - נמוך ב-14% ממחיר העסקה למכירת החברה לחברת כמצ'יינה, בשל הערכות שהעסקה עומדת בפני ביטול. חברת כור דיווחה בינואר על מכירת השליטה בחברה לחברת כמצ'יינה תמורת 1.44 מיליארד דולר, כלומר לפי שווי חברה של 2.4 מיליארד דולר. עם זאת,כור , בעלת השליטה במכתשים אגן, הגיבה לשמועות על קשיים בעסקה כשהודיעה לבורסה שהיא ממשיכה לקדם במרץ את עסקת כמצ'יינה במטרה להשלימה.

מניית אלביט ריכזה עניין על רקע הערכות כי בעל השליטה, מוטי זיסר, באמצעות חברת אירופה ישראל (47%), מצוי בהליכי הסדר של החברות הפרטיות שברשותו. שלשום במהלך המסחר צנחו שמונה איגרות החוב של חברת הנדל"ן ושתי סדרות האג"ח של החברה הבת פלאזה סנטרס בשיעורים שהגיעו עד 8%. אלביט הדמיה הודיעה בתגובה על רכישת איגרות חוב בהיקף של עד 300 מיליון שקל.

שטף הדו"חות נמשך

חברת התקשורת פרטנר מסכמת רבעון ראשון חלש. החברה רשמה ירידה דו ספרתית בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA. הרווח התפעולי של החברה נחתך ב-11.3% ל-400 מיליון שקל. פרטנר דיווחה לראשונה על תוצאות 012 סמייל - רווח תפעולי של 10 מיליון שקל.

חברת התעופה הישראלית אל על , מסכמת רבעון קשה: החברה הפסידה 150 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי גדל ב-264% לכ-187 מיליון שקל. אליעזר שקדי, מנכ"ל החברה, ציין כי "תוצאות הרבעון הושפעו בין היתר משחיקת שער החליפין של הדולר והעיתוי המוקדם של חג הפסח".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully