וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים של ירידות: וול סטריט סגר בעליות

ואדים סבידרסקי

25.5.2011 / 23:09

נאסד"ק עולה ב-0.85%, פרטנר צונחת ב-6.5% על רקע דו"חות מאכזבים; וולס פארגו: שוק המניות ידרוך במקום עד סוף 2011

המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות שערים קלות על רקע החשש מפני האטת הצמיחה הכלכלית הגלובלית שעדיין מכביד על השווקים ובהמשך שינה מגמה בהובלת מניות טכנולוגיה. לשינוי האווירה תרמה הודעת סוכנות דירוג האשראי בינלאומית, פיץ', כי לא צפוי כל שינוי בדירוג הבנקים הגרמניים בשל חשיפתם למשק יווני. דאו ג'ונס נסחר בעלייה של 0.6%, מדד S&P500 מתחזק ב-0.7% ונאסד"ק עולה ב-0.85%.

"לדעתי, בשווקים שוררת תקופת המתנה כאשר התקופה הראשונית של התאוששות כלכלית מואצת הסתיימה והשלב השני של הצמיחה עודנו התחיל. ככל הנראה, חודש מאי יהיה החודש הגרוע ביותר עבור שווקי מניות מאז חודש אוגוסט 2010. עד סוף 2011, שוק המניות ימשיך לדרוך במקום", אמר סקוט ראן, אסטרטג מניות ראשי ב-Wells Fargo Advisors בראיונו לרשת CNBC.

מזכ"ל ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי), אנחל גוריה, אמר במהלך כנס G-8 כי עדיף לארגן מחדש את מועדי הפרעון של חובות יוון מאשר שהמדינה תגיע לחדלות פרעון. "זה נראה לי כמו רעיון לא רע", אמר גוריה ל"לה פיגרו" כשנשאל באם על יוון להגיע להסדר חובות. "דחיית פירעון האג"ח של יוון תעניק ליוון את הזמן לעכל את מהלכי הצנע".

בנוסף, בדו"ח החצי שנתי חוזה OECD כי הכלכלה העולמית תצמח ב-4.2% השנה וב-4.6%, וקרא לארה"ב להתחיל להעלות ריבית, ולגוש היורו להפסיק את העלאות הריבית שלו.

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם היום היקף הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב בחודש אפריל והראה על ירידה בהזמנות בשיעור של 3.6%. קונסנזוס הכלכלנים צפה כי ההזמנות התכווצו ב-3% בלבד ובהשוואה לגידול של 2.5% בחודש מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully