וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "אין בכוונתי לעזוב את בנק ישראל"

26.5.2011 / 11:16

נגיד בנק ישראל הכחיש כי יהיה מועמד להחליף את דומיניק שטראוס-קאהן בראשות קרן המטבע הבינלאומית. "בכוונתי להישאר בתפקיד נגיד בנק ישראל"

"בכוונתי להישאר בתפקיד נגיד בנק ישראל" - כך אמר היום נגיד בנק ישראלי, סטנלי פישר, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. פישר הכחיש את השמועות לפיהן הוא אחד המועמדים להחליף את יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) דומיניק שטראוס קאהן.

פישר, שנשאל במהלך הראיון אם היה רוצה בתפקיד יו"ר ה-IMF, אותו כינה "נהדר", אמר כי בכוונתו להישאר נגיד בנק ישראל. פישר הביע תמיכה בהחלטתה של הקרן להעניק סיוע בסך 110 מיליארד יורו (155 מיליארד דולר) ליוון, בשיתוף עם מדינות אירופה, מבלי להגיע להסדר חובות עם נושיה של המדינה. "האווירה הייתה סופר-לוהטת, מסוכנת ביותר וכל שינוי היה יכול להוביל לתגובת שרשרת שהייתה מסכנת את כל הכלכלה האירופית. המצב נרגע יותר כעת", הדגיש פישר.

במהלך הראיון התייחס פישר גם לקשייה התקציביים של ארה"ב, ואמר כי על ארה"ב לשכנע את נושיה שהיא מסוגלת להפחית את הגירעון התקציבי. "אנחנו, שאר העולם, אנשים שמחזיקים באג"ח ממשלתיות של ארה"ב, צריכים להאמין שארה"ב הולכת להתמודד עם הבעיות הפיננסיות שלה באופן אחראי, כפי שעשתה תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully