וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת ה-G-8: סיוע של מיליארדים לטוניסיה ומצרים

אור ברקת

26.5.2011 / 14:32

סיוע לטוניסיה ומצרים והשפעות המשבר הגרעיני ביפן על הכלכלה העולמית יעמדו במרכז פסגת ה-G-8 שנפתחת היום בנורמנדי. בשבת - אלפים הפגינו נגד הועידה

מנהיגי המדינות המתועשות, ה-G-8: צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, בריטניה, ארה"ב, קנדה ורוסיה מתכנסים היום (חמישי) בנורמנדי, צרפת לפסגה השנתית של הארגון. הנושאים העיקריים הצפויים לעמוד בפני המנהיגים יהיו השפעת המשבר הגרעיני ביפן על הכלכלה והסביבה העולמית ואישור חבילת סיוע בשווי מיליארדי דולרים למדינות צפון אפריקה. הנאבקות בדרכן לדמוקרטיה, בעיקר טוניסיה ומצרים. את הפסגה ינהל נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

כלכלות טוניסיה ומצרים, שחוו בחודשים האחרונים הפיכות עממיות וחילופי שלטון, סבלו כתוצאה מכך בפגיעה חמורה בתיירות, האטה בקצב ההשקעות הבינלאומיות, ורמת אבטלה גבוהה בקרב הדור הצעיר. פגיעה כלכלית זו עוררה את החשש מפני התחזקות המפלגות המוסלמיות במדינות אלה. לדברי מנהיגי מצרים וטוניסיה, כל אחת מהן זקוקה לסכום של כ-15 מיליארד דולר על מנת לייצב את המדינה. נשיא הבנק העולמי רוברט זואליק, שישתתף בפסגה, כבר אישר חבילת סיוע בשווי 6 מיליארד דולר ואילו קרן המטבע הבינלאומית מגבשת כעת חבילת סיוע משלה.

נושאים נוספים בהן יעסקו המנהיגים, למרות שאינם נמצאים באופן רשמי על סדר היום של הפסגה הם מציאת יו"ר חדש לקרן המטבע הבינלאומית והמתקפה בלוב. סרקוזי צפוי לנסות לקדם את מועמדותה של שרת האוצר שלו כריסטין לגארד הנחשבת לאחת המועמדות הבולטות לתפקיד. הדיונים בהתקדמות הצבאית בלוב צפויים להיות מינוריים עקב נוכחותןם של מנהיגי רוסיה וגרמניה בפסגה.

במהלך פגישתם במסגרת הפיסגה דנו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ונשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, גם באפשרות שרוסיה תצטרף כחברה לארגון הסחר העולמי. לאחר פגישתם אמר אובמה לעיתונאים כי מהלך כזה יכול להועיל לכלכלה וכי הוא בטוח בהיתכנותו.

כמדי שנה גוררת פסגת ה-G-8 הפגנות נגד של פעיל שמאל, המוחים המייצג לדבריהם את "הכלכלה הקפיטליסטית". משטרת צרפת עצרה היום 50 פעילים אשר ביקשו לצעוד לכיוון הבניין בו נערכת הפסגה. בעיר הסמוכה, לה הברה, צעדו ביום שבת אלפי אנשים במחאה נגד הפסגה. הפגנה זו עברה ללא אירועים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully