וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת "קנייה" לבנק לאומי ובנק הפועלים

ערן אזרן

26.5.2011 / 15:25

לקראת פרסום דו"חות הבנקים בשבוע הבא מפרסמים האנליסטים את הערכותיהם. במיטב ברוקראז' זכו בנק לאומי ובנק הפועלים להמלצת "קנייה" ומזרחי טפחות זכה להמלצת "תשואת שוק"

דו"חות הבנקים עתידים להתפרסם בשבוע הבא, והאנליסטים של בתי ההשקעות ממהרים למסור את הערכותיהם. מנהל מחלקת המחקר במיטב ברוקראז', טרנס גליקמן, העניק היום המלצת "קנייה" לשני הבנקים הגדולים - לאומי והפועלים , והמלצת "תשואת שוק" לבנק מזרחי-טפחות .

"הגידול המהיר באשראי העסקי ('מגרש המשחקים של הגדולים') תוך צמיחה מואצת של השקעות קבועות במשק - צפויים להטיב עם שניהם", כותב גליקמן. כמו כן, הוא טוען כי יעילות תפעולית והמשך צמיחה בתחום המשכנתאות תטיב עם בנק מזרחי-טפחות על פני הבנקים דיסקונט והבינלאומי , ועל כן הוא מעדיך אותו בין שלושת הבנקים הבינוניים.

בעיני גליקמן, הבנקים הישראלים נהנים מיתרון משמעותי מול הבנקים בשווקים המפותחים ולכן הם עדיפים להשקעה. "הביצועים של סקטור הבנקים בארה"ב תלויים במחירי הבתים (שחזרו לרדת לאחר התאוששות אנמית) ומחירי הבנקים באירופה תלויים ביכולת של מדינות ה-PIGS לשרת את החוב שלהם", הוא כותב. "לכן, על אף שהבנקים הישראלים ירדו במשבר בדומה לבנקים באירופה ובארה"ב, הם התאוששו בצורה הרבה יותר טובה".

גליקמן ציין בהקשר זה כי "האשראי במשק ממשיך לצמוח (בשונה מתהליך ארוך של הקטנת מינופים באירופה ובארה"ב), כך שההכנסות של הבנקים הישראלים צפויים לגדול בצורה מהירה יותר מהמקבילים שלהם בשווקים המפותחים, וכן שהבנקים הישראלים לא צריכים להשלים גיוסי הון על מנת לעמוד בדרישות הון חדשות, בשונה מהבנקים באירופה".

"אין לצפות לדיבידנד מדיסקונט"

למרות הסקירה האופטימית של גליקמן, הבנקים הישראלים סובלים מסנטימנט שלילי מתחילת השנה. מדד מניות הפיננסים ירד ב-15%, לעומת מדד ת"א 100 שירד ב-9% בלבד באותה התקופה. עדי סקופ, אנליסט הפיננסים של בית ההשקעות אי.בי.אי, מעריך כי הירידות במניות הבנקים בישראל "משקפות יותר דאגות גיאופוליטיות מאשר את מצבם הכלכלי".

סקופ מתייחס בסקירתו לבנקים דיסקונט והבינלאומי, שיפרסמו את תוצאותיהם ביום שלישי. להערכתו, אין לצפות מדיסקונט לחלק לדיבידנד ב-2011. "מחיר המניה הנוכחי מגלם חוסר התקדמות בנושא היעילות התפעולית. לדעתנו החדשות הרעות כבר מגולמות במחיר, ופוטנציאל ההתייעלות שנמצא בהישג יד אינו מתומחר". סקופ מעניק לבנק המלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 9 שקלים.

בדומה לכך, סקופ טוען שהתוצאות של הבנק הבינלאומי צפויות להיות סבירות, אך הוא מדגיש שמחיר המניה הנוכחי מגלם תוצאות חלשות בשנים הבאות. "מדובר בבנק סולידי ויציב ביותר עם יחסי הלימות הון מצוינים שראוי להיסחר במכפיל הון גבוה מ-85%. אנו חוזרים על המלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 57 שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully