וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה נבלמה: אחד העם נסגר בעליות שערים

יעל פטר

26.5.2011 / 16:48

אחרי שבוע קשה, נסגר המסחר בבורסת תל אביב בעליות שערים. ת"א 25 עלה ב-1.1% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.3% לערכו

מדד ת"א 25 התחזק ב-1.1% ונחתם ברמה של 1,237 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 1.3% לרמה של 1,125 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-1.6% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 2.1% לערכו.

בוול סטריט נחתם אמש המסחר בעליות שערים קלות. דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לרמה של 12,395 נקודות, מדד S&P 500 התחזק ב-0.3% לרמה של 1,320 נקודות ונאסד"ק עלה ב-0.55% לרמה של 2,761 נקודות.

לדברי יניב פגוט, אסטרטג ראשי של קבוצת אילון, "השבוע החולף היה די דרמטי בגזרת המניות, כאשר בארבעת הימים האחרונים נרשמו ירידות חדות, והרבה מהפעילים בשוק חטפו מכות גדולות בטווח זמן צפוף מדי". פגוט מסביר כי "הירידות היו שילוב של מספר גורמים, וביניהם משבר החוב באירופה שהיווה את הטריגר, ואבדן אמון ובטחון בשוק, על רקע רמות המחירים, הביטחון, והמצב הגיאופוליטי".

פגוט מוסיף, כי "מתחילת השנה כולם נכנסו לשוק עם חשיפה מנייתית גבוהה, וברגע שהגיע המימוש הזה של 5% בשבוע החולף, הוא הכניס למצב של פאניקה. על כך יש להוסיף את סיפורי המיקרו, כמו למשל זה של אלביט הדמיה , שנכנסה לחוב וקשיים. מדובר על חברת ת"א 100, הנתמכת על ידי טייקון. זו חברה שכולם מחזיקים אג"ח שלה, כך שאם חברה כמו זו נכנסה לקשיים, החלו לעלות חששות גם בנוגע לחברות ממונפות אחרות במשק", אומר פגוט.

"העליות שראינו היום הן עליות שלאחר הפקיעה. כמו כן העליות שנרשמו אמש במסחר בוול סטריט, והמסחר החיובי באסיה, אף הם תרמו לעליות שנרשמו היום בבורסת תל אביב" מסכם פגוט.

אסם פרסמה את דו"חותיה הרבעוניים

חברת המזון אסם פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה רשמה עלייה של 6% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - לכ-998.9 מיליון שקל. הרווח התפעולי של אסם עלה ב-7% ל-129.5 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי החברה עלה ב-12% ל-93 מיליון שקל.

קבוצת עזריאלי , בשליטת דוד עזריאלי, נהנתה מרבעון חזק הודות לגידול בצריכה במשק. החברה דיווחה על עלייה במחירי השכירות בנכסי הנדל"ן שלה, הן במגזר הקניונים והן במגזר המשרדים, כאשר שיעור התפוסה בהם עומד על קרוב ל-100%. החברה, הנסחרת תחת שווי שוק של 11.7 מיליארד שקל במדד ת"א 25, מחזיקה נכסים מניבים בשטח כולל של 666 אלף מ"ר, ומקימה מעל 200 אלף מ"ר נוספים.

חברת האחזקות כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום על ירידה של 64% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-30 מיליון שקל. הירידה חלה למרות שהחברה השולטת בין השאר בנשר, נייר חדרה, גולף, כלל ביוטכנולוגיה ופאנדטק , ומחזיקה בנטוויז'ן, ממן , יפאורה ומנועי בית השמש - דיווחה על גידול של 23% בהכנסות המצרפיות ל-1.6 מיליארד שקל.

חברת הליסינג אלבר , מקבוצת אלעזרא פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. החברה רשמה עלייה של 15% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אשר הסתכמו ב-403.8 מיליון שקל. אולם בשורת הרווח הנקי של אלבר רשמה החברה ירידה של 17% ל-11.8 מיליון שקל.

גם קבוצת מגדל פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים. מגדל הציגה צמיחה של 10.4% בפרמיות ברוטו שגבתה להיקף של 2.2 מיליארד שקל זאת ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, בשל שוק הון חלש יותר שהיה במהלך הרבעון ירד הרווח הכולל שהשיגה הקבוצה ב-80% ל- 76 מיליון שקל בלבד.

טיב טעם פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. הכנסות החברה נותרו ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ברבעון ב-240.2 מיליון שקל. בשורת הרווח התפעולי, עברה החברה לרווח של 4.4 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-80 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה עברה החברה לרווח נקי המיועד לבעלי המניות בחברה של 2.4 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון שקל אשתקד.

הדרמה סביב מצבה הפיננסי הרעוע של אייס דיפו נמשכת. החברה הודיעה על עזיבתו של מנכ"ל החברה, ליעד כהן, כשנה ושלושה חודשים לאחר שהחל את תפקידו. זאת, יום לאחר שבעלי השליטה בחברה גאון אחזקות (42%) ושלמה זבידה (42%), הודיעו כי יזרקו חבל הצלה זמני לחברה ויזרימו לה 20-10 מיליון שקל בשבוע הקרוב. יום קודם לכן, הורידה חברת הדירוג מעלות את הדירוג לרמה ilBBB עם תחזית אופק שלילית.

בית ההשקעות מיטב מנהל מו"מ עם בית ההשקעות כלל פיננסים מקבוצת אי.די.בי לרכישת פעילות תעודות הסל מבט. הרכישה ככל הנראה תתבצע לפי שווי הגבוה מ-80 מיליון שקל. מבט תעודות סל, המנוהלת בידי ליאור כגן, עוסקת בהנפקת תעודות סל על מדדי מניות. על פי נתוני איגוד תעודות הסל באיגוד לשכות המסחר, היקף הנכסים המנוהלים בה עמד נכון לחודש אפריל על 6.788 מיליארד שקל.

חברת אבגול, שבשליטת המפעלים הפטרוכימיים (26.8%), דיווחה כי הכנסותיה עלו ב-30% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-82.8 מיליון דולר. העלייה במכירות הזניקה את הרווח התפעולי של החברה ב-47% ל-10.9 מיליון דולר ברבעון הראשון.

חברת פולירם פירסמה גם היא אתמול את דו"חותיה לרבעון הראשון. הכנסות פולירם אמנם עלו ב-25% ביחס לרבעון הקודם והסתכמו ב-93 מיליון שקל, אך שולי הרווח הגולמי (אחוז הרווח הגולמי מתוך ההכנסות) ירדו והסתכמו ב-16% לעומת שולי רווח של 22% ברבעון המקביל. בנוסף לצמצום שולי הרווח, הגדילה החברה את הוצאותיה, כך שהרווח התפעולי ברבעון קטן ב-15% והסתכם ב-15.3 מיליון שקל.

חברת הביופארמה קמהדע , השלישה את מחזור המכירות שלה ברבעון הראשון 2011 ל-45 מיליון שקל ובכך צמצמה את הפסדה הנקי ב-20 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון אשתקד, ל-2.2 מיליון בלבד. יתרה מזאת, בניטרול הוצאות מימון, עברה החברה לרווח של 2.3 מיליון שקל בשורה התפעולית לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully