וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

26.5.2011 / 23:45

מיקרוסופט עלתה ב-2%; טיפאני קפצה ב-8.5%; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדה ל-3.06% - הרמה הנמוכה ב-2011

מדד דאו ג`ונס נסגר בעלייה של 0.1%; מדד S&P 500 , אשר ירד מתחילת החודש ועד אתמול ב-3.2%, עלה ב-0.4%; מדד הנאסד”ק הוסיף 0.8%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.07% לרמה של 3.06% - רמתה הנמוכה ביותר בשנת 2011.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 1.8% לעומת צמיחה של 3.1% ברבעון הרביעי של שנת 2010, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה גבוהה יותר של 2.2%. נתוני התמ"ג שפורסמו היום הם נתוני ביניים, ונתונים סופיים יפורסמו רק בחודש יוני.

הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 2.2% - פחות מנתונים ראשוניים שהצביעו על גידול של 2.7% ומתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 2.8%. ההאטה בגידול בצריכה הפרטית, אשר צמחה ברבעון הרביעי של 2010 בקצב שנתי של 4% - הגבוה ביותר מאז שלהי שנת 2006 - נבעה מירידה בהוצאות הצרכנים על מכוניות ושירותים דוגמת חשמל ומים.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר לרמה של 424 אלף לעומת נתון מתוקן של 414 אלף תביעות בשבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות לרמה של 404 אלף לעומת 409 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם. הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, ירד בשבוע שעבר ל-438,500 לעומת 440,250 בשבוע הקודם.

טיפאני האמריקאית, קמעונית תכשיטי היוקרה השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על גידול של 26% ברווחיה ברבעון הראשון של השנה על רקע המשך השיפור בשולי הרווח הגולמי וצמיחה דו-ספרתית במכירות. טיפאני גם העלתה את תחזית הרווח השנתית לטווח של 3.45-3.55 דולר למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 3.35-3.45 דולר למניה. אנליסטים צופים רווח שנתי של 3.31 דולר למניה.

טיפאני רשמה רווח של 81.1 מיליון דולר, או 63 סנט למניה, ברבעון שהסתיים בסוף אפריל, לעומת רווח של 64.4 מיליון דולר, או 50 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 57 סנט למניה. החברה עלתה על התחזיות גם בשורה העליונה עם מכירות רבעוניות של 761 מיליון דולר, צמיחה של 20% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 703 מיליון דולר.

פריסקייל תתחיל להיסחר היום

מנהל קרנות הגידור הנודע דיוויד איינהורן קרא למנכ"ל מיקרוסופט , סטיב באלמר, לפרוש מתפקידו, בטענה כי מנהיג חברת התוכנה הגדולה בעולם תקוע בעבר. "נוכחותו המתמשכת היא הגורם המעכב הגדול ביותר של מניית מיקרוסופט", אמר איינהורן על באלמר. דבריו של איינהורן, שהיה אחד הראשונים שהזהיר מפני מצבו הפיננסי של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס לפני קריסתו, הם החריפים ביותר מצד משקיע ידוע נגד הנהגת מיקרוסופט. איינהורן אמר את הדברים בכנס איירה סוהן בניו יורק, והוסיף כי הגיעה העת שבאלמר, שירש את תפקידו ממייסד החברה ביל גייטס בשנת 2000, לרדת מהבמה "ולתת למישהו אחר הזדמנות".

הבנק הפדרלי של ניו יורק חוקר חשד כי חטיבת המשכנתאות ליטון לון של בנק גולדמן סאקס לא קיימה את הבדיקות הנדרשות על פי חוק בטרם החליטה לשלול מלווים את האפשרות להפחית תשלומי המשכנתא שלהם, במסגרת תוכנית הסיוע הממשלתית. מוקדם יותר החודש, במסגרת מסמכים שהגיש גולדמן סאקס לרשות ני"ע בארה"ב (SEC), דיווח הבנק כי התבקש על ידי הרגולטורים לספק מידע לגבי נהלי העיקול וניהול החובות של חטיבת המשכנתאות של הבנק.

בעלי המניות הגישו אתמול תביעה נוספת בניו יורק נגד חברת התקליטים וורנר מיוזיק גרופ (WMG), בטענה כי מכירת החברה תמורת 3.3 מיליארד דולר לחברת אקסס אינדסטריז של לן בלווטניק, היא עסקה גרועה למשקיעים הקטנים בחברה. לטענת התביעה, יו"ר וורנר מיוזיק אדגר ברונפמן הבן ודירקטוריון החברה מעלו בחובת הנאמנות שלהם כשקיבלו את הצעתו של בלווטניק, במקום הצעה גבוהה יותר מצד המיליארדרים טום ואלק גורס.

יצרנית השבבים פריסקייל סמיקונדקטור גייסה 783 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור, 25% פחות משהתכוונה, לאחר שתימחרה את מניותיה בקצה התחתון של טווח מחירים מונמך. פריסקייל תתחיל להיסחר היום בבורסת ניו יורק בסימול FSL.

חברת אורבוטק השלימה בהצלחה הנפקה של מניות בסך כולל של 84 מיליון דולר בבורסת נאסד"ק בניו יורק. בנוסף, זכו חתמי ההנפקה לאופציה ל-30 יום לרכישה של מיליון מניות נוספות, שבמחיר ההנפקה שווין 12.5 מיליון דולר. המניות שהונפקו יהוו כ-15% מסך מניות החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully