וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי ה-G8 מסכימים: "הכלכלה העולמית מתאוששת"

28.5.2011 / 17:05

למרות מחירי הסחורות הגבוהים המקשים על האצת הצמיחה, סבורים מנהיגי שמונה המדינות המתועשות כי ההתאוששות הכלכלית העולמית מתחזקת. מדינות אירופה, ארה"ב ויפן הסכימו להגביל החובות

מנהיגי קבוצת 8 המדינות המתועשות (G8) מעריכים כי ההתאוששות הכלכלית העולמית מתחזקת, למרות מחירי הסחורות הגבוהים המקשים על האצת הצמיחה. מדינות אירופה, ארה"ב ויפן הסכימו ביניהן להגביל את חובותיהן ולהבטיח כי הן מסוגלות לממן את רמת החוב שלהן.

"ההתאוששות העולמית מתחזקת וצוברת תאוצה. עם זאת, עדיין קיימים סיכונים מצד חומרי הגלם, וחוסר איזון בין המדינות עדיין מהווה חשש", נאמר בהצהרה המשותפת של המנהיגים. "העלייה החדה במחירי הסחורות, ותנודתיותם הרבה, משקפים מכשול משמעותי להתאוששות. בהקשר זה, בכוונתנו להתמקד בפעולה הדרושה להגברת עמידות החובות הציבוריים שלנו, לחיזוק ההתאוששות ועידוד התעסוקה, לצמצום סיכונים ולהבטחת צמיחה חזקה, ממושכת ומאוזנת, בין היתר באמצעות רפורמות מבניות", נאמר בהצהרה.

"אירופה אימצה חבילה רחבה שנועדה להתמודד עם משבר החובות בכמה ממדינותיה, ובכוונתה להמשיך להתמודד עם הבעיה בנחישות, וליישם ריסון תקציבי לצד רפורמות מבניות לעידוד הצמיחה", נאמר בהצהרה, בהתייחס למשבר החובות האירופי. ההצהרה התייחסה למצב הפוליטי העדין שנוצר בארה"ב סביב גירעונות הענק שצברה: "ארה"ב תבצע ריסון תקציבי ברור בטווח הבינוני, תוך שהיא לוקחת בחשבון את עידוד התעסוקה והצמיחה הכלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully