וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הרבעון החלש: אל על מקפיאה קליטת עובדים

29.5.2011 / 9:05

בעקבות הפסד של כ-43 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, החליטו בחברה להקפיא קליטת עובדים חדשים לחברה. "המצב לא טוב. אני מצפה, שכולנו נירתם ונשנס מותניים"

אל על מקפיאה את קליטתם של עובדים חדשים. החברה לא תקבל מעתה עובדים לשורותיה אלא באישור המנכ"ל, אליעזר שקדי.

ההחלטה התקבלה במטרה להתמודד עם הפסדיה הגבוהים ברבעון הראשון של השנה. כפי שפורסם בשבוע שעבר, החברה הפסידה כ-43 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה - פי 2.5 מברבעון הראשון ב-2010.

בסוף השבוע נפגש מנכ"ל אל על בנפרד עם נציגות העובדים ומנהלי החברה מדרגת סגן מנהל אגף ומעלה, ודיבר אתם על הצורך להתייעל, לחסוך ולקצץ בהוצאות - כך נודע ל-TheMarker.

"המצב לא טוב. אני מצפה, שכולנו נירתם ונשנס מותניים", אמר שקדי לעובדים.

הצעד הראשון בעניין - שנחשף לראשונה ב-TheMarker ערב פרסום דו"חותיה הכספיים של החברה בשבוע שעבר - הוא סגירת סניף אל על בחיפה, שמעסיק 30 עובדים, החל ב-31 באוגוסט. נציגות עובדי אל על פנתה עקב כך להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. היום ייפגשו נציגי העובדים, ההסתדרות וההנהלה בעניין. יו"ר נציגות העובדים, יוסי לוי, דורש מההנהלה לחזור בה מהחלטתה ואף פנה לראש עיריית חיפה, יונה יהב, וביקש את תמיכתו במאבק העובדים.

"הפרה של ההסכם הקיבוצי"

אנו רואים בהתנהלות החברה הפרה בוטה של הוראות ההסכם הקיבוצי ובטרם נקיטת צעדים ארגוניים או משפטיים מצאנו לנכון להתריע לפני הסלמת המצב", כתב לוי לסמנכ"ל משאבי האנוש באל על, ראובן וירובניק.

לדברי לוי, בנובמבר 2008 נחתם הסכם קיבוצי באל על, המאריך את תוקפם של ההסכמים הקיבוציים הקיימים עד ל-31 בדצמבר 2012. "ההנהלה בחרה לפעול בדרך שאינה מקובלת עלינו תוך שהיא משתמשת בתירוץ המוכר ‘צריך לחסוך'. ראוי כי לפני שההנהלה מבקשת לצמצם עלויות על גבם של עובדים מסורים תבחן את מקורותיה הנוספים - ויש רבים כאלה, רבים מדי", אמר לוי.

לדבריו, "נציגות העובדים לא היתה שותפה למהלך הזה, ולא קוים מולנו משא ומתן בעניין. איננו יכולים לתת ידנו למהלך שפוגע בקבוצת עובדים פגיעה כל כך משמעותית. לא נהסס לנקוט בכל האמצעים הנדרשים בכדי להבטיח זאת".

מאל על נמסר בתגובה: "הודעה נמסרה אישית לעובדים, במקביל לשיחות עם נציגות העובדים; מתוך הערכה, הוצעו חלופות בתוך החברה לכל אחד ואחד מהם. פעילות קידום המכירות בצפון תמשיך להתנהל כסדרה מהסניף המרכזי של החברה בתל אביב".

באשר לתוכניות הקיצוץ שעליהן דיבר המנכ"ל ולהקפאת קבלתם של עובדים חדשים, נמסר כי "החברה לא נוהגת להתייחס לאנשיה מעל דפי העיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully