וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות הורה להפסיק הקידוח בלוויתן 2

29.5.2011 / 15:36

בעקבות תקלה בקידוח לוויתן 2 הורה משרד התשתיות להפסיק את הקידוח ודרש לקבל לידיו דו"ח מפורט אודות התקלה. מניית רציו יורדת ב-7% ומניית דלק קידוחים ירדה ב-2%

משרד התשתיות הורה לעצור את הקידוחים במבנה התת-ימי לוויתן בעקבות התקלה שהתרחשה בקידוח האימות לוויתן 2 - לפני כשבועיים. משרד התשתיות פנה למפעילת הקידוח, חברת נובל אנרג'י , בדרישה לקבלת דו"ח מפורט אודות התקלה אשר יכלול את תיאור הממצאים ואת צעדי המנע בהם נוקטת החברה כדי להבטיח כי תקלה מעין זו לא תתרחש בעתיד. המשרד מתכוון להיעזר במומחים חיצוניים בבדיקת הנושא. זאת, לאחר שהתברר כי התקלה נגרמה, לטענת החברה, בביצוע לקוי לכאורה של פעולת הקידוח. מניית רציו מגיבה בירדה של 7%, מניית דלק קידוחים יורדת בכ-2%.

לפני כשבועיים דיווחו השותפות בקידוח: נובל, אבנר חיפושי נפט ורציו חיפושי נפט, כי בעומק של 4,570 מטר זוהתה פריצה של מים מפיר הקידוח. ככל הנראה, בעקבות היתקלות בכיס מים. לאור החשש מן הפגיעה שנגרמה למערכת הקידוח - הוחלט כי אינו כשיר להמשך קדיחה במיקום זה, ופעילות הקידוח הופסקה. לשותפות נגרם נזק של כ-42 מיליון דולר - אותו הן מקוות לכסות באמצעות פוליסת ביטוח.

השותפות דיווחו כי בכוונתן להעביר את אסדת הקידוח מאתר לוויתן 2 - למיקום סמוך חלופי, ולהתחיל בו בתוך 3-1 חודשים קידוח נוסף בעלות של כ-70 מיליון דולר. ואולם כאן התערב משרד התשתיות, אשר הורה בסוף השבוע לחברת נובל חברה להפסיק את ההכנות לביצוע הקידוח הנוסף במאגר לוויתן, והודיע כי המשך הפעילות יהיה מותנה בתוצאות הבדיקה של התקלה. השותפות עדיין לא דיווחו על פנייה זו מן המשרד לבורסה.

עוד דרש הממונה על הנפט מנובל להעביר תוכנית נטישה מפורטת של הקידוח, התואמת את דרישות חוק הנפט וכן את התקנים האמריקאיים - ורק לאחר אישורו - לבצע נטישה של הקידוח.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully