וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר במגמה חיובית; רציו ירדה

ואדים סבידרסקי

29.5.2011 / 17:04

המסחר בבורסה התל אביבית נסגר במגמה חיובית אך מניית חברת חיפושי הגז רציו ירדה עקב הפסקת הקידוח בלוויתן 2. ת"א 25 עלה ב-0.9% ות"א 100 הוסיף 1% לערכו

לאחר תקופה לא קצרה של מימושים, נפתח הבוקר המסחר השבועי באחד העם בעליות שערים על רקע המגמה החיובית בסוף השבוע בארה"ב ובאירופה. במהלך המסחר התחזק מדד ת"א 25 ב-0.9% ונסגר ברמה של 1,250 נקודות ומדד ת"א 100 מוסיף 1% לרמה של 1,138 נקודות. מדד מניות הבנקים עלתה ב-2.1%, ומדד מניות הנדל"ן התחזק 1.4%. מחזורי המסכר הסתכמו ב-1 מיליארד שקל, אופייני למסחר דל בימי הראשון.

מניית שותפות חיפושי הגז, רציו , ירדה בשיעור חד יחסית ובמחזור מסחר גבוה ובכך מיתנה את המגמה החיובית שנרשמה בשעות האחרונות. המשקיעים החלו לממש את החזקותיהן במניה לאחר שנודע כי משרד התשתיות הורה לעצור את הקידוחים במבנה התת-ימי לוויתן בעקבות התקלה שהתרחשה בקידוח האימות לוויתן 2 - לפני כשבועיים. משרד התשתיות פנה למפעילת הקידוח, חברת נובל אנרג'י בדרישה לקבלת דו"ח מפורט אודות התקלה אשר יכלול את תיאור הממצאים ואת צעדי המנע בהם נוקטת החברה כדי להבטיח כי תקלה מעין זו לא תתרחש בעתיד.

לאווירה החיובית בבורסה בפתיחת השבוע תרמה הודעת חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ', כי אישררה בסוף השבוע את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A יציב. הבעת האמון באיתנות הפיננסית של המשק הישראלי ניתנה בהמשך לביקור השנתי שערכו נציגי החברה בישראל לפני כשלושה חודשים ובמהלכו נפגשו עם שר האוצר, נגיד בנק ישראל, ובכירים נוספים במגזר הציבורי והעסקי.

סקטור האנרגיה והבנקים מרכזים היום עניין רב על רקע השקת אופציות חדשות הצפויה למשוך עוד שחקנים להשקעה במניות אלו. הבורסה לניירות ערך בתל אביב השיקה היום אופציות חדשות על מניות דיסקונט ובנק מזרחי-טפחות ועל יחידות ההשתתפות של רציו , אבנר וישראמקו , השייכות לענף חיפושי הגז והנפט הנחשב לתנודתי. בנוסף, בפעם הראשונה פונה הבורסה להשיק אופציות מסוג put ו-call על אג"ח מסוג שחר (איגרות חוב ממשלתיות שקליות הנושאות ריבית קבועה).

כלכלני הבנקים אופטימיים לגבי אפיק מנייתי בטווח הארוך אך פסימיים לטווח הקצר

כלכלני בנק לאומי סבורים כי נתוני הכלכלה הריאלית של המשק המקומי עדיין חזקים. עובדה זו, אם לוקחים בחשבון את רמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי, תומכת בעליות בטווח הארוך. עם זאת, מציינים בבנק, כי הסביבה הגיאופוליטית ותוואי עליית הריבית במשק המקומי, עלולים להביא להמשך הסנטימנט השלילי בטווח הקצר.

גם כלכלני בנק הפועלים פסימיים בטווח הקצר ואופטימיים בטווח הארוך. החששות מסוף עידן ההרחבה המוניטרית השנייה בארה"ב, סאגת החוב הבלתי נגמרת של מדינות ה-PIGS ואי הוודאות במישור הגיאופוליטי ימשיכו להעיב בטווח הקצר על שוק המניות המקומי. עם זאת, בטווח הארוך הנתונים הכלכליים המצוינים של המשק יאפשרו מתן דלק לעליות שערים נוספות, אשר יניבו תשואה עודפת על פני האפיקים הסולידיים, כך מסבירים בבנק.

מגמה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית לקראת סוף השבוע הארוך של יום הזיכרון בארה"ב, לאחר שמנהיגי שמונה המדינות המתועשות (G8) העריכו כי התחזקות הכלכלה העולמית עתידה לסלול את הדרך לצמצום היקף החובות של המדינות.

עם זאת, בסיכום השבועי ירדו המדדים והשלימו בכך שבוע שלילי רביעי ברציפות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% אולם בסיכום שבועי ירד ב-0.6% - ירידה שבועית רביעית ברציפות; מדד S&P 500 טיפס ב-0.4%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 3.06% - רמתה הנמוכה ביותר בשנת 2011.

עונת הדו"חות מתקרבת לסיומה: בהמתנה לסקטור הבנקים

עונת הדיווחים הכספיים לרבעון הראשון של 2011 מתקרבת לסיומה והשבוע תורם של הבנקים המסחריים לפרסם את תוצאותיהם העסקיות. ביום שני הקרוב יפרסם בנק מזרחי-טפחות את דו"חותיו וביום השלישי יפרסמו הבנקים לאומי , פועלים , דיסקונט ובינלאומי .

קבוצת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסיים פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2011: הרווח הכולל של הקבוצה הסתכם ב-79 מיליון שקל לעומת רווח של 240 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-110 מיליון שקל בהשוואה ל-187 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2011.

הכנסות חברת כרטיסי אשראי לישראל שבבעלות בנק דיסקונט (71.8%) והבנק הבינלאומי (28.2%), עלו ברבעון הראשון של 2011 בשיעור של 2.6% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-278 מיליון שקל, כך שבשורה התחתונה, נותר הרווח הנקי לבעלי המניות יציב והסתכם ב-64 מיליון שקל. תזרים המזומנים שנבע מפעילותה השוטפת של כאל ברבעון הראשון הסתכם ב-32 מיליון שקל - לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010.

הכנסותיה של גינדי השקעות ברבעון הראשון 2011 הסתכמו ב-31.7 מיליון שקל לעומת הכנסות של 97 אלף שקל ברבעון המקביל. עיקר הגידול נבע מפעולות מכירת דירות ומבנים. החברה עברה לרווח גולמי של 400 אלף שקל שקל ברבעון לעומת הפסד של 70 אלף שקל ברבעון המקביל בשנת 2010. הרווח איפשר לחברה לצמצם את ההפסד התפעולי ברבעון ל-4.2 מיליון שקל - לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully