וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בנק מזרחי: עלייה של 40% ברווח הנקי

ואדים סבידרסקי

30.5.2011 / 9:12

ברבעון הראשון של השנה עמד הרווח הנקי של בנק מזרחי-טפחות על 241 מליון שקלים, עליה של 40% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. "מזרחי מבסס מעמדו כבנק עם התשואה הגבוהה על ההון"

בנק מזרחי-טפחות פתח היום את עונת הדו"חות של הבנקים הגדולים במשק לרבעון הראשון של 2011. הבנק, בניהולו של אלי יונס, דיווח על עלייה של כ-40% ברווח הנקי, לעומת הרבעון אשתקד, ל-241 מיליון שקל. רווח זה משקף למזרחי תשואה רבעונית על ההון של 14.5% בחישוב שנתי. את הרבעון האחרון של 2010 סיים הבנק עם רווח נקי של 190 מיליון שקל - רווח המבטא תשואה על ההון של 10.5%.

פעילות הליבה של מזרחי-טפחות - מתן אשראי לעסקים ולציבור, בעיקר משכנתאות לרכישת דיור, בניכוי תשלומי ריבית על פיקדונות, הפגינה שיפור ברבעון הנסקר לעומת התקופה המקבילה. הרווח מפעילות מימון לפני ההפרשות גדל ב-19% לסך 752 מיליון שקל.

כמו כן, הפרשה לחובות מסופקים, רישום חשבונאי שהבנק עושה עבור חובות שהוא מטיל ספק ביכולתו לגבות, נותרו יציבות ברמה של 54 מיליון שקל. ברבעון האחרון של 2010 הפריש הבנק כ-150 מיליון שקל בגין חובות בעייתיים.

"מזרחי מבסס מעמדו כבנק עם התשואה הגבוהה על ההון", כתב טרם הפרסום דו"חות, אלון גלזר, מנהל מחלקת מחקר בלידר שוקי הון. "שילוב של גידול בפעילות הודות לצמיחה האדירה בשוק המשכנתאות ופירות התייעלות שהבנק ביצע בעשור הקודם הפכו את מזרחי לבנק הרווחי במערכת, ואנו מניחים כי מגמה זו תמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully