וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק יוון: אירלנד תזדקק לסיוע נוסף מהאיחוד

30.5.2011 / 9:58

שר התחבורה האירי אמר כי אירלנד עשויה להזדקק לסיוע נוסף מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית. "מאוד לא סביר שנוכל לחזור לשווקים בשנה הבאה"

אירלנד עשויה להזדקק לסיוע נוסף מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF), שעה שהיא נאבקת לזכות מחדש באמונם של המשקיעים באג"ח ממשלתיות וצפויה להתקשות לגייס הון בשווקים גם בשנה הבאה - כך אמר אתמול שר התחבורה האירי, ליאו ורדקאר, בראיון ל"סאנדיי טיימס".

ורדקאר הוא השר הראשון בממשלת אירלנד שהביע ספק ביכולתה של המדינה לחזור לגייס הון דרך השווקים, בשל התשואה הגבוהה שדורשים המשקיעים בתמורה לרכישת איגרות החוב שלה. "אני חושב שמאוד לא סביר שנוכל לחזור לשווקים בשנה הבאה. אני חושב שיידרש יותר זמן. ייתכן שב-2013 נוכל, אבל מי יודע?", אמר ורדקאר.

"פירוש הדבר תוכנית הלוואות שנייה מהאיחוד האירופי וקרן המטבע", הוסיף ורדקאר, "או הארכה של התוכנית הקיימת. אני חושב שזאת גם תהיה הדעה הרווחת".

סגן ראש ממשלת אירלנד, אימון גילמור, ניסה לעומת זאת להרגיע את חששות המשקיעים אתמול כשאמר בראיון לערוץ הטלוויזיה RTE כי החששות שחדלות פירעון של יוון תוביל לאפקט דומינו שיפגע בשאר מדינות אירופה המצויות בקשיים הם מוגזמים.

"זה לא שאם יוון תכריז על חדלות פירעון, יהיו לכך השלכות מיידיות על אירלנד", אמר גילמור, שהוסיף כי "זאת טעות לשים את אירלנד באותו סל כמו יוון", אך ציין כי "זה נכון שאם יוון תכריז על חדלות פירעון, יהיו לכך השלכות על גוש היורו כולו ואנחנו חלק ממנו". החששות מפני חדלות פירעון של יוון הובילו לעלייה חדה בתשואות על האג"ח הממשלתיות של אירלנד, פורטוגל וספרד בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully