וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "העולם יאמץ את התקציב הדו שנתי"

30.5.2011 / 11:54

שר האוצר נאם בכנס לשקת עורכי הדין באילת והתגאה במעבר לתקציב דו שנתי. "מהפכה מהותית ומקורית, רפורמה מקיפה בכל צורת ההתנהלות הכלכלית"

התקציב הדו שנתי הוא הרפורמה החשובה ביותר של שר האוצר הנוכחי יובל שטייניץ ומשמש "אור לגויים" שיאמצו את המודל הכלכלי - כך עולה מנאום שנושא שר האוצר, יובל שטייניץ, בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

במסגרת מושב הפתיחה של הכנס ציין שטייניץ כי "אתמול הכריזה הממשלה על רפורמה חשבוה במערכת החינוך והיא מצטרפת לשינוי הדרמטי במינהל מקרקעי ישראל. " תוך שנה יהיה מינהל שונה וכל הבירוקרטיה הזו תהיה מאחורנו", אמר והוסיף "עם כל החשיבות של הרפורמות הללו, בחרתי לדבר על המהפכה המהותית והמקורית ביותר שזו הרפורמה המקיפה בכל צורת ההתנהלות הכלכלית - המעבר לתקציב דו שנתי".

לדברי שטייניץ "עם כניסתי למשרד האוצר הצבתי מטרות אסטרטגיות שההשפעה שלהן על כלכלת ישראל חורגת בהרבה מכל רפורמה נכונה וטובה. המטרה הראשונה היתה הפיכת ישראל למדינה הראשונה בעולם שתעבור לשיטת התנהלות דו שנתית - תקציב דו שנתי. זו מהפכה מהותית ביותר בהתנהלות התקציב".

"להחזיר למדינה ולעם את משאבי הטבע של ישראל"

שטייניץ סיפר כי משימה נוספת שניצבה בפניו היתה "להחזיר למדינה ולעם את משאבי הטבע של ישראל. גיליתי כשל חמור בנושא של משאבי הטבע. זה היה נכון בתחום הגז והנפט, באוצרות ים המלח, בתדרים סלולריים". הכשל, אמר שטייניץ, היה בעיקר בתחום הגז והנפט.

"היה צורך להחזיר למדינה את חלקה לפי הסטנדרטים המקובלים בעולם המערבי הנאור, ולמשימה זו נדרשה ועדת ששינסקי, כאשר חלקה של המדינה עלה מ-20% ל-60%, זה שולש בעקבות החקיקה בכנסת שזה הסטנדרט המקובל ברוב מדינות המערב" אמר.

בהתייחסו לתקציב הדו שנתי ציין שר האוצר "תוך עשר או עשרים שנה נראה את רוב העולם המערבי מאמץ את המודל הישראלי בשל הצידוק הלוגי לענין. גם בארה"ב שוקלים זאת".

שטיניץ הדגיש כי מדובר רפורמה מהותית בצורת ההתנהלות של מדינת ישראל. "בפעם הראשונה שהודעתי על הרפורמה ככלי להתמודדות עם המשבר הכלכלי, היתה צמיחה שלילית, היינו בדינמיקה כלכלית שלילית כמו בשאר מדינות אירופה וצפון אמריקה. הנימוק המרכזי להפעלתו של התקציב הדו שנתי הראשון, היה המסר שלמרות הפאניקה שלמרות אי הוודאות הממשלה מרגישה מספיק בטוחה לתכנן לטווח ארוך. לא מתקיימים מחודש לחודש. מרגישים בטוחים מספיק לתכנן לשנתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully