וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן לוין: "נבקש צווי מניעה נגד הרופאים"

רוני לינדר-גנץ

30.5.2011 / 12:16

הממונה על השכר באוצר אמר כי ייפנו לבית הדין להוצאת צווי מניעה נגד הרופאים המבקשים להשבית את מערכת הבריאות ב-1 ביולי. "האוצר מוכן לשלם תוספת של 8% לרופאים"

"אנחנו נערכים לפנייה בימים הקרובים לבית הדין לבקש צווי מניעה ולמנוע את השבתת המערכת ב- 1 ביולי. מדובר בצעדים בלתי מידתיים שיפגעו בציבור". כך הצהיר הבוקר (ב') הממונה על השכר באוצר אילן לוין, בהתייחסו להכרזת הרופאים כי החל מה-1 ביולי יעברו לעבוד "לפי הספר", כלומר לפי התקינה שמפורטת הסכמי העבודה שלהם. משמעות הצעד היא ירידה משמעותית במספר התורנויות של המתמחים ואיסור על תורנות מומחים, ולמעשה השבתה חלקית של מחלקות בבתי החולים.

בשיחה עם עיתונאים הודיע לוין כי למרות שהרופאים עוברים לעבוד לפי הספר, "אנחנו לא מתפלפלים אלא נערכים למנוע את הפגיעה. כרגע אנו מחכים רק למסמכים של משרד הבריאות שיפרטו את הנזקים שעלולים להיגרם לציבור". לדבריו, "כבר חודשים רבים שהרחובות מלאים בשלטים, ג'ינגלים, נפנופי מנגלים ביום העצמאות, מדורות בלג בעומר. אנחנו לא רוצים להגיע להדלקת נרות בחנוכה".

"המשא ומתן נמשך זמן רב מדי "

עוד הודיע לוין לראשונה כי האוצר מוכן לשלם תוספת של 8% לרופאים עבור הסכמה להחתים שעון נוכחות, כך שהתוספת ל- 8 שנים תעמוד על 28% בממוצע. "במקביל להחתמת שעון הרופאים יעברו לשבוע עבודה מקוצר של חמישה ימים בשבוע ונתחיל לשלם על שעות נוספות. אם מומחה יקפוץ לבקר את החולים שלו בשבת בבוקר הוא יקבל תשלום. נשלם מהדקה הראשונה על כל שעה נוספת, כשהרעיון הוא שמי שעובד יותר שעות יקבל יותר".

"המשא ומתן נמשך זמן רב מדי ומלווה בצעדים ארגוניים שפוגעים בציבור ולצערנו רק הולכים ומחריפים", אמר לוין. הוא הדגיש את שאיפת האוצר להגיע להסכם שכולל טיפול בבעיות המערכת ובראשן הפריפריה, המקצועות הרפואיים במצוקה והמתמחים, ודחה מכל וכל את דרישת הרופאים לתוספת רוחבית: "הדרישה של הרופאים ל- 50 אחוז עליה בערך שעה מעלה ב- 42 אחוז את עלות השכר של כלל הרופאים לפני שניגשים לכלל הנושאים הדיפרנציאלים. אי אפשר לנהל כך משא ומתן", אמר לוין.

לדברי לוין, גם ראש הממשלה הנחה את האוצר לחתום על הסכם במתווה של "יתנו- יקבלו", כלשונו, כלומר: הסכם נדיב וארוך תמורת צעדים משמעותיים מצד הרופאים. "השבועות האחרונים מראים שאנחנו יודעים גם לשלם", אמר לוין. "הדוגמא הכי טובה הייתה אתמול – חתימת הסכם העקרונות עם ארגון המורים שבמשך שנים לא הגיע להסכם, ארגון מאד מנוסה שהבין שאם רוצים שינוי צריכים צעדים קשים והפנים שאין ברירה – צריך להוסיף שעות ושכר דיפרנציאלי ופיטורים. אני תקווה שגם הרופאים יבינו את המסר. אנחנו לא רוצים למקד את תוספות השכר ברופאים הבכירים עם הפרקטיקה הפרטית אלא למקד בבעיות המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully