וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בירידות שערים

שלי אפלברג

30.5.2011 / 17:16

למרות פתיחה חיובית נסגר המסחר בבורסה התל אביבית במגמה שלילית. ת"א 25 ירד ב-0.03% ואילו מדד ת"א 100 ירד ב-0.14%

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות קלות אך במהלך היום עבר לירידות ובסופו של יום נסגר בירידות של רוב המדדים. ת"א 25 ירד ב-0.03%, מדד ת"א 100 סגר ירידה של 0.14% . מדד נדל"ן 15 השיל 0.6%. מנגד, מדד הבנקים עלה ב-1.41%ומדד הנפט והגז בניגוד למגמה היורדת סגרו בעליה של ב-2.66% ו-.2.7% בהתאמה.

מכיוון שבוול סטריט ובלונדון השווקים סגורים על רקע יום הזיכרון בארה"ב וחופשת הבנקים בבריטניה, ההשפעה על המדדים בתל אביב היתה בעיקר מנתונים בזירה המקומית שזרמו במהלך היום לשוק.

מחזורי המסחר בתל אביב היו נמוכים יחסית לממוצע של 1.4 מיליארד שקל ביום, ומחזור המסחר עמד על 1.08 מיליארד שקל . הערכות הן כי הסיבות למחזור הנמוך הינו כתוצאה מכך שהזרים נמצאים בחופש זה היום השני ברציפות.

החברה לישראל עוררה עניין

איילת ניר, הכלכלנית הראשית של IBI, עוררה את תשומת לב המשקיעים כי יהיה מחסור באג"ח ממשלתי צמוד כתוצאה מעודף פידיון אשר יביא לחוסר של 12 מיליארד שקל באג"חים צמודים. מתוכנית שהנפיק משרד האוצר, עולה כי המדינה מתעדת להנפיק רק 9 מיליארד שקל ערך נקוב של אג"ח, כאשר מנגד צפויים להיות פידונות של 17.5 מיליארד שקל אג"ח סירים בתוספת ל-3.6 מיליארד שקל אג"ח לא סחירים המיועדים לקרנות פנסיה.להערכתם המחסור באיגרות חוב ממשלתיות צמודות עלול להביא למגמה בה יווצר לחץ בשוק איגרות החוב הצמודות והציפיות האינפלציוניות יעלו כתוצאה מכך.

האג"ח הקוצנרניות, פתחו את יום המסחר בעלייה בהמשך למגמה שהיתה אתמול. ראוי לציין כי מגמת העליה מנוגדת למגמה הירידות שחלה באיגרות החוב הקונצרניות סוחר בכיר בשוק ההון טען כי הירידה היתה לאור הפידיונות הגבוהים שנרשמו בקרנות בישראל.

בתחלת היום ציין יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, ציין כי "בימים האחרונים אנו מתחילים לראות כי המשקיעים החלו להגדיל את מרכיב האג"ח הארוכות הישראליות בתיק ההשקעות שלהם. מחשבת המשקיעים הינה שפרמיית הסיכון על האג"ח הישראליות הארוכות מפצה, ולכן הם מגדילים את רכיב זה בתיק, שלא היה קיים בתחילת השנה. לאור האמור אנו רואים עליות מחירים באג"ח הממשלתיות הארוכות".

לקראת סיום המסחר קבע פגוט כי "הסיכון באג"ח הקונצרני חוזר למודעות. המשקיעים המקטינים סיכונים בקונצרני ועוברים לאג"ח ממשלתיות. בנוסף להתפרקות באג"ח של אלביט הדמיה, אנו רואים שאג"ח של חברת אייס סיים בירידה של ב-3% עקב הורדת הדירוג והקשיים הכלכליים של החברה. אג"ח 4 של חברת סאנפלאואר סגר בירידה של 3% עקב ההסתבכות של החברה בעסקה בספרד, אג"ח חברת אמפל ירד במהלך היום ב-2.7% וסגר בירידה של 0.77% בלבד. דווקא בחלק הצמוד של האג"ח הממשלתי היו עליות שערים באג"ח הארוכים והבינוניים בשעת המסחר האחרונה".

מניות כיל והחברה לישראל ,ריכזו עניין ביום המסחר בשל פרשיית הסחר של חברת טנקר פסיפיק עם אירן. החברה לישראל אשר במהלך היום נסחר בירידה של כ4.8% סימה את המסחר בירידה של 2% במחזור גדול של 97 מיליון שקלים.

נמשכת הקריסה במניותיו של יזם הנדל"ן מוטי זיסר, מניית אלביט הדמיה נחתכה בעוד 8.5% במחזור של 14מיליון שקל . לפני כשבוע יצאו הערכות כי זיסר מנהל משא ומתן עם בנק הפועלים על פריסת חובות של חברות האם אירופה ישראל ומרכזי שליטה. על כן, חברת מידרוג הכניסה את האג"ח של זיסר לרשימת מעקב. המסקנה כרגע בשוק הוא כי זיסר עומד לפני הסדר חוב. גם המשקיעים בסדרות אגרות החוב של החברה לא ראו נחת כאשר אג"ח נחתכו במקסימום ב 8%..

בניגוד למגמה בשוק מניית רציו , אשר צנחה אתמול ב-7% במחזור מסחר גבוה בשל הוראת משרד התשתיות לעצור את הקידוחים במבנה התת ימי בלוויתן, עלתה ב6.97% במחזור של 69 מיליון שקל , . הזינוק הינו כתוצאה מהודעת ההרגעה אשר פירסמה הבוקר שותפות הנפט והגז, לפיה אין שינוי בלוחות הזמנים של קידוח לוויתן 3.

דלק קידוחים סגרה בעליה של 3.49% . בתחילת היום העריך סוחר בכיר בשוק כי "הבנקים צפויים לרכוש מניות נפט וגז".

שלמה מאיר, מנהל השקעות ראשי ב-DBM, העריך בתחילת היום כי המסחר יתנהל בהמתנה לפתיחת הבורסות מחר בחו"ל ולכן "יהיה שקט בבורסה". לדבריו, מניות הנפט והגז ירכזו את מרבית תשומת הלב של המשקיעים. "רבים לא הבינו נכון את ההודעה אתמול שניתנה בלוויתן. אין מדובר בתקלה חדשה, אלא בתקלה ישנה וצעד שיגרתי. אבל מכיוון שרוב מחזיקי רציו הינם משקיעים פרטיים הם הרבה יותר רגישים לכל הודעה אשר יוצאת ומגיבים לה בסערה.

"הבנקים מפגינים עוצמה לטענת סוחר בכיר בשוק" . סקטור הבנקים ממשיך את מגמת העליות מאתמול על רקע האישור שקיבל בנק הפועלים לחלוקת דיבידנד והדו"חות הטובים של בנק מזרחי. סוחר בכיר בשוק ההון טוען, כי הבנקים נסחרים במחירים נוחים לקנייה מבחינת התוצאות שלהם. בנק מזרחי-טפחות הציג תשואה להון של 14.5% והמניה עולה ב-2.5% בהתאם ומשך את מגזר מניות הבנקים לעליות.

סוחר בכיר בשוק ההון ציין כי "בגזרת האופציות על המעוף נראה שיש ירידה ברמת הפחד. הירידה בעצבנות של המשקיעים הישראלים הורידה את סטיות התקן באופציות. מדד ויקס ת"א - "מדד הפחד הישראלי" - אשר הצביע בשבוע שעבר על קפיצה חדה בסטיות התקן של האופציות אשר הגיעו ל-17 נקודות, מראה ירידה באופציות לרמת ה-13 נקודות".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully