וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של בנק הפועלים: 903 מיליון שקל

31.5.2011 / 8:50

ברבעון הראשון של השנה גדל הרווח הנקי של בנק הפועלים ב-95% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים צופים כי חלוקת הדיבידנד תחל ברבעון הבא

בנק הפועלים , הבנק השני בגודלו בארץ על פי שווי שוק, מפרסם הבוקר את דו"חותיו הכספיים לרבעון הפותח את שנת 2011 ומציג גידול ברווח הנקי של 95%, בהשוואה לרבעון אשתקד, לסך של 903 מיליון שקל.

הרווח מתורגם לתשואה על ההון של 16.8% בחישוב שנתי, ובהשוואה ל-9.2% ברבעון המקביל. את הרבעון האחרון של 2010 סיים הבנק עם רווח נקי של 713 מיליון שקל - רווח המבטא תשואה על ההון של 13.2%.

השאלה המסקרנת את השוק, על רקע השיפור בתוצאות, היא מתי בנק הפועלים יחזור לחלק דיבידנד. האנליסטים צופים כי חלוקת הדיבינד תחל ברבעון הבא. על הרקע הדו"חות, מעדכן הבנק את מדיניות חלוקת הדיבידנד ומציין "חלוקת דיבידנד מרווחים חד פעמיים תתבצע בהתאם להחלטות אד הוק שיתקבלו על ידי הדירקטוריון".

"בנק הפועלים חוזר להיות בנק מוביל"

פעילות הליבה של הפועלים היא מתן אשראי לעסקים ולציבור, כולל משכנתאות לרכישת דיור, בניכוי תשלומי ריבית על פיקדונות. פעילות זו הפגינה שיפור חד ברבעון הנסקר לעומת התקופה המקבילה.

הרווח מפעילות מימון לפני ההפרשות גדל ב-28% לסך של 2.25 מיליארד שקל. כמו כן, ההוצאות בגין הפסדי האשראי - הפרשה לחובות מסופקים, רישום חשבונאי שהבנק עושה עבור חובות שהוא מטיל ספק ביכולתו לגבות - צנחו לרמה של 14 מיליון שקל בלבד.

כמו כן, בבנק מציינים גם את הגידול באשראי לציבור שחל לאחרונה. ברבעון הראשון של 2011 גדל תיק האשראי לציבור בבנק ב-7.8% ל-229.8 מיליארד שקל. ההון העצמי של הבנק הסתכם בכ-23 מיליארד שקל בהשוואה ל-21.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

מכאן שהלימות ההון ברובד הראשון ובמונחים שנתיים (כרית הביטחון לתשלום ההתחייבויות) מסתכמת בכ-8.9% - מעל למינימום של 7.5% אותו דורש המפקח על הבנקים ובהשוואה ל-8.8% בתקופה המקבילה.

אלון גלזר, מנהל מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, ציין טרם פרסום דו"חות כי "בנק הפועלים חוזר להיות בנק מוביל ויוצא אט אט מהבונקר אליו נכנס. ניתן לומר כי הפועלים חוזר להיות מוביל ואגרסיבי כמו בעבר. עדיין הבנק רחוק מלחזור להגמוניה בשוק הבנקאות מבחינת תשואה על ההון, אולם נמשיך לראות הרחבת פעילות לצד הגדלת הרווחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully