וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "יבוטל הפטור ממס שבח על דירות להשקעה"

שר האוצר הודיע על צעדים נוספים שנועדו לבלום את עליית מחירי הדיור. "הצעדים האלה הם פטיש 5 קילו, אם זה לא יעזור אוציא את פטיש 10 הקילו"

שר האוצר יובל שטייניץ כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים במשרדו והכריז על צעדים נוספים שיינקטו לצורך בלימת עליית מחירי הדיור. על פי הודעת שטייניץ יבוטל הפטור ממס השבח על מכירת דירה להשקעה על דירות שניות ומעלה. "מוכרי דירות שניות ומעלה להשקעה לא יהנו מהפטור החל משנת 2013. המסר הוא מאוד ברור. מי שיש לו דירות להשקעה ורוצה למכור אותם בלי מס שבח שיעשה את זה ב-20 החודשים הקרובים. בכך נגדיל באופן משמעותי את ההיצע לזוגות צעירים", אמר שטייניץ.

בנוסף אמר שטייניץ כי יבוטל מס השבח על מכירת דירות המשמשות כעסקים לצורכי מגורים. "רבבות דירות, בעיקר במרכז וגוש דן, נבנו כדירות מגורים ומשמשות לעסקים. אנחנו מעוניינים לתת תמריץ משמעותי למי שעד 2013 ימכור את הדירה שמשמשת היום לעסקים לצרכי מגורים. אנחנו נותנים כאן פטור מלא ממס שבח על התקופה שהיא שימשה כעסק. הפטור יותנה בזה שהדירה תשמש כמגורים. מדובר לא רק מהסטת ההיצע אלא בתוספת היצע", אמר שטייניץ.

"עליית מדרגה משמעותית בריסון המחירים"

"שני המהלכים אלה הם עליית מדרגה משמעותית בריסון המחירים אך הם גם נכונים בראייה מקרו כלכלית בטווח הארוך", אמר שטייניץ. "מס שבח כזה הוא תיקון - יוצרים מס אחיד על כל תחומי ההשקעה ומבטלים את ההחרגה בדיור שעודדה משקיעים. גם דו"ח שלOECD הצביע מפורשות על העיוות והמליץ לתקנו", אמר שטייניץ.

שטייניץ הוסיף: "החלטנו לאחר דיונים מרובים, בדיקות והתייעצויות על עליית מדרגה בצעדים שהמטרה החד משמעית שלה היא לשנות את דינמיקת המחירים בישראל – לבלום עלייה ואולי אף להביא לירידה". לדבריו, "עד עכשיו, השתמשנו בהרבה פטישי חצי קילו והיום נוציא פטיש של 5 קילו כדי לרסן את מחירי הדיור כבר השנה. את פטיש העשרה קילו השארתי בינתיים בתרמיל ואם נראה שהדינמיקה לא משתנה אז נשקול גם אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully