וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אפריקה ישראל: זינוק של 150% ברווח התפעולי

ליאור זנו

31.5.2011 / 16:40

ברבעון הראשון של 2011 השיגה אפריקה ישראל של לב לבייב שיפור בפרמטרים הכלכליים שלה. במקביל גייסה החברה 215 מיליון שקל

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011, בהם היא מציגה שיפור בפרמטרים הכלכליים. במקביל ביצעה החברה הנפקת זכויות וגייסה 215 מיליון שקל, כאשר לבייב עצמו הזרים 102 מיליון שקל מתוך כך.

הכנסות הקבוצה גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל. עיקר הגידול בהכנסות הקבוצה נבע מעלייה של 36% בהכנסותיה של חברת הבת אפריקה תעשיות , שעמדו על 554 מיליון שקל ברבעון הראשון. הגידול ברווח נובע בעיקר ממגזר הפלדה, וזאת על רקע עלייה במחירי הפלדה וגידול בהיקף המכירות. מגזר הכנסותיה העיקרי של החברה, עסקות הבנייה והמקרקעין, רשם ירידה קלה של 2% בהכנסות שעמדו על 700 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של אפריקה ישראל זינק ב-150% לעומת הרבעון הראשון של 2010, ל-180 מיליון שקל. בנוסף לעלייה בהכנסות, תרמה לגידול ברווח הנקי של החברה עלייה חשבונאית "על הנייר" של 62 מיליון שקל, שנרשמה בשל עדכון מעלה של שווי מלאי הבניינים שלה בארה"ב.

בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של אפריקה ישראל על 50.5 מיליון שקל - פי 5 מהרווח הנקי שלה ברבעון המקביל. הגידול האחוזי הנוסף לעומת העלייה ברווח התפעולי של החברה מיוחס למס של 26 מיליון שקל ברבעון - לעומת מס של 50 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010.

"הסינרגיה בפעילות הקבוצה מעניקה לה יתרון מובהק"

מבחינה תזרימית רשמה החברה יציבות, כאשר יייצרה 229 מיליון שקל במזומן מפעילותה השוטפת, המהווים עלייה קלה של 3% לעומת התזרים מפעילות שוטפת בתקופה המקבילה. ברבעון הראשון פרעה אפריקה ישראל התחייבויות והלוואות בסך של 1.2 מיליארד שקל. נכון לסוף מארס נמצאים בקופתה 1.067 מיליארד שקל.

"אפריקה ישראל כיום הינה קבוצה עם יחס חוב למאזן משמעותי נמוך יותר, בסיס הון רחב יותר ותזרים מזומנים משופר", אמר איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, בעקבות הדו"חות. "אנו מאמינים ביכולתנו להמשיך את המומנטום החיובי בו מצויה הקבוצה לטובת המשך צמיחה ופיתוח עסקי מואץ".

"שיתוף הפעולה בין חברות הקבוצה בפעילות יזמית, בנייה ואספקת חומרי הגמר לפרויקטים שונים בארץ ובעולם הוכיח שהסינרגיה בפעילות הקבוצה מעניקה לה יתרון מובהק על פני מתחריה", הוסיף כהן. "יתרה מזו, עם כניסתה הקרובה של פקר פלדה גם לתחום ברזל לבנייה, הסינרגיה אף תלך ותגבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully