וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע דו"חות הבנקים: עליות בולטות באחד העם

ערן אזרן

31.5.2011 / 16:51

הבנקים פרסמו את דו"חותיהם הרבעוניים וגררו את הבורסה כלפי מעלה. מדד ת"א 25 עלה ב-1.4% ומדד ת"א 100 הוסיף ערך דומה

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום בעליות שערים בולטות על רקע פרסום דו"חות הבנקים, שהמשיכו להציג שיפור חד ברווחיות ברבעון הראשון. דיסקונט, הפועלים ולאומי חשפו את תוצאותיהם לאחר שבנק מזרחי-טפחות עשה זאת כבר אתמול. המסחר הושפע מהמגמה החיובית באסיה הבוקר, זאת כשהסוחרים ממשיכים לעקוב אחר משבר החוב האירופי ופתיחת שבוע המסחר בארה"ב (אתמול לא התקיים מסחר בשל יום הזיכרון הלאומי של המדינה).

בסיכום יומי, מדד ת"א 25 עלה ב-1.4% ומדד ת"א 100 הוסיף ערך דומה. מדד נדל"ן 15 התחזק ב-2.7% בהובלת מניית אלביט הדמיה שהתאוששה ב-4%, ומדד הבנקים הוסיף 1.7%. בלטו במסחר מניות חיפושי הגז והפט: דלק אנרגיה, שעלתה בכ-6.5%, קבוצת דלק, שטיפסה ב-5%, ומניות אבנר ורציו, שהתחזקו ב-3.5%. מדד מניות המגזר התחזק בכ-2.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

"דו"חות הבנקים שפורסמו היום, ובמיוחד הדו"ח של בנק הפועלים שהציג תשואה גבוהה במיוחד על ההון, מובילים את הבורסה לעליות" הסביר מנהל השקעות באחדבמתי ההשקעות הגדולים בשוק.. "הבנקים, שמהווים 20% מהשוק הכללי, היו מתומחרים בחסר בימים האחרונים, וכרגע אנחנו רואים מהלך של תיקון. באופן כללי הבורסה סבלה ממכירות של זרים בתקופה האחרונה, ויש כאן ניצוץ קטן שמדליק את כל העסק".

גם בשוק הסולידי נרשמו עליות. מדד איגרות החוב הקונצרניות (תל בונד 20,40 ו-60) טיפסו ב-0.3%. לעומתם, איגרות החוב הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת. אג"ח ממשלית מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) לפידיון בינואר 2022, נחלשה ב-0.13% והתשואה ברוטו עליה עלתה ל-5.24%. עליות קלות נרשמו גם במק"מ, שתשואותיו ממשיכות לרדת בעקביות מאז העלאות הריבית האחרונות.

"איגרות החוב הממשלתיות הצמודות ממשיכות את המגמה מהימים האחרונים עם עלייה 0.1%-0.15%. איגרות החוב הקונצרטיות מתקנות מהימים האחרונים, זאת לאחר שבשבוע שעבר נרשמו פדיונות גבוהים בקרנות האג"ח. המשקיעים מנצלים את המרווחים שנוצרו וחוזרים לאג"ח שמתאושש", ציין אותו מנהל.

הבנקים פירסמו דו"חותיהם

בנק הפועלים דיווח הבוקר על גידול של 95% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון אשתקד, לסך של 903 מיליון שקל. הרווח מתורגם לתשואה על ההון של 16.8% בחישוב שנתי, ובהשוואה ל-9.2% ברבעון המקביל. את הרבעון האחרון של 2010 סיים הבנק עם רווח נקי של 713 מיליון שקל - רווח המבטא תשואה על ההון של 13.2%.

קודם לפרסום הדו"ח, העניק מנהל מחלקת המחקר במיטב ברוקראז', טרנס גליקמן, המלצת "קנייה" לשני הבנקים הגדולים לאומי והפועלים . הוא הסביר כי "הגידול המהיר באשראי העסקי תוך צמיחה מואצת של השקעות קבועות במשק - צפויים להטיב עם שניהם". כמו כן, טען גליקמן שהבנקים הישראלים נהנים מיתרון משמעותי מול הבנקים בשווקים המפותחים ולכן הם עדיפים להשקעה.

בשונה מהפועלים שהציג שיפור בתוצאותיו, בנק לאומי - הגדול בישראל לפי שווי השוק - הציג ירידה של כ-3.2% לכ-577 מיליון שקל. הרווח תורגם לירידה בתשואה להון מ-11.2% ל-10.4% ברבעון. גידול בתיק האשראי לציבור של הבנק בשיעור של 5.5% ל- 230 מיליארד שקל גרם לעלייה ברווח מפעילות הליבה. ההכנסות מפעילות מימון לפני הוצאות בגין הפסדי אשראי עלו ב-7.3% בהשוואה לרבעון המקביל - ל-2 מיליארד שקל.

לעומת לאומי, בנק דיסקונט הרוויח כ-278 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011 - גידול של 95% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מדובר בעלייה בתשואה להון מ-5.8% ל-10.8% - מעל הציפיות בשוק ובהתאם לתוכנית השאפתנית של הבנק לשוב לרמות של 11% שנרשמו לפני מספר שנים.

עדי סקופ מבית ההשקעות אי.בי.אי ציין טרם פרסום הדו"ח כי "מחירה הנוכחי של מניית דיסקונט מגלם חוסר התקדמות בנושא היעילות התפעולית. לדעתנו, החדשות הרעות כבר מגולמות במחיר, ופוטנציאל ההתייעלות שנמצא בהישג יד אינו מתומחר". סקופ העניק לבנק המלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 9 שקלים.

לפני דיסקונט פירסם גם הבנק הבינלאומי את תוצאותיו, מהם עולה כי הרוויח כ-183 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011 - גידול של 42% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הבבנק רשם עלייה בתשואה להון מ-8.5% ל-13.5%. גידול בתיק האשראי לציבור של הבנק בשיעור של 4.6% ל-63.25 מיליארד שקל גרם לעלייה ברווח מפעילות הליבה - ההכנסות מפעילות מימון לפני הוצאות בגין הפסדי אשראי עלו ב-4.2% בהשוואה לרבעון המקביל ל-596 מיליון שקל.

מניות הגז בולטות

בחודש האחרון איבדו מניות הגז והנפט בתל אביב כ-10% מערכן. אולם, משקיעי מניות הגז קיבלו היום זריקת עידוד מכיוון בלתי צפוי – גרמניה. אתמול הודיעה הממשלה המקומית כי בעקבות האסון ביפאן היא החליטה לסגור את כל הכורים הגרעיניים במדינה עד שנת 2022. ככל הנראה, החלטה זו הביאה לזינוק של כ-4% במדד מניות חיפוש הגז והנפט.

"המשקיעים מעריכים כי צמצום השימוש באנרגיה הגרעינית במדינה יגרום להעלאת הביקוש לגז טבעי", סיפר אחד ממנהלי ההשקעות בשוק. "מי שצפוי ליהנות מהחלטה כזו הם החברות השותפות בקידוחי הגז הגדולים – תמר ובמיוחד לוויתן שמיועד ליצוא – שנפתח בפניהם שוק ענק". ואכן, מניות השותפות בקידוחים תמר ולוויתן מובילות היום את העליות בבורסה: דלק אנרגיה מזנקת ב-7.65%; קבוצת דלק, ישראמקו ורציו מטפסות בכ-4%. נובל אנרג'י – השותפה הנוספת בקידוחים – צפויה להתחזק במסחר בניו יורק.

בגרמניה 17 כורים גרעיניים כיום. ב-7 מהם, הישנים במדינה, הופסקה הפעילות מיד עם פריצתו של האסון הגרעיני בפוקושימה, לצורך בדיקות בטיחות. כור אחר, השוכן בקרוימל שבצפון גרמניה, אינו פועל מזה שנים בשל בעיות טכניות. הכור בקרוימל לא יוחזר לפעילות, אמר שר הכלכלה הגרמני נורברט רוטגן, ושבעת הכורים הישנים יישארו סגורים. 6 כורים אחרים ייסגרו סופית בסוף 2021, ושלושה כורים נוספים, החדשים ביותר בגרמניה, ייסגרו ב-2022.

שטף הדו"חות נמשך

שטף הדו"חות נמשך גם היום. אתמול פירסמו עשרות חברות בורסאיות את תוצאותיהן השנתיות, ביניהן אי.די.בי , חברת האחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, שסיימה את הרבעון הראשון ברווח נקי של 5 מיליון שקל בלבד (המיוחס לבעלי המניות) לעומת רווח של 1.06 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה במהלך הרבעון גדלו בכ-9% מ-11.08 מיליארד שקל ל-12.04 מיליארד שקל.

בית ההשקעות מיטב פירסם היום את הדו"חות הרבעוניים לרבעון הראשון של 2011. הכנסות החברה עלו ב-12.6% ל-104.7 מיליון שקל, הרווח התפעולי של מיטב עלה ב-11% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם ב-28.3 מיליון שקל, והרווח הנקי של בית ההשקעות ברבעון הסתכם ב-11 מיליון שקל בדומה לרווח בשנה שעברה 11.4 מיליון שקל. הרווח הנקי הושפע מעלייה בהוצאות המימון של החברה, בעיקר עקב מדדים גבוהים שנרשמו ברבעון.

שיכון ובינוי רשמה גידול משמעותי במרבית מתחומי הפעילות - כאשר גידול במסירת דירות ברבעון תרם לזינוק ברווח התפעולי. הרווח לבעלי המניות הסתכם בכ- 111 מיליון שקל - גידול של כ- 8% לעומת אשתקד. "בשורה התחתונה, מדובר בדו"ח טוב. אנו סבורים כי מניית החברה תושפע בתקופה הקרובה מהמומנטום בשוק הנדל"ן למגורים. עם זאת, חשוב לזכור כי החברה צפויה להכיר ברבעונים הקרובים ברווח משמעותי ממכירת הדירות בשנתיים האחרונות, אשר בוצעו במחירים גבוהים ובהיקפים משמעותיים. אנו ממשיכים להמליץ ב'קנייה', עם מחיר יעד של 11.2 שקל", ציינו בבית ההשקעות לידר שוקי הון.

אתמול בשעות הצהרים יצאה ההודעה הרשמית - קבוצת עזריאלי זכתה במכרז דרום הקריה, כאשר בתמורה למגרש התחייבה החברה לשלם סך של 522 עד ל-31 ביולי 2011. המגרש מיועד לבניית פרויקט משרדים ומסחר בהיקף של כ 125 אלפי מ"ר שטח בנוי ברוטו עילי וכן כ-61 אלף מ"ר קומות תת קרקעיות. החברה מעריכה כאומדן ראשוני, כי סך עלויות התכנון, הוצאות רישוי ופיתוח ועלויות הקמה הנדרשות להקמת הפרויקט על המגרש עומד בטווח של כ-900 מיליון שקל עד מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully