וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לסיוע נוסף ליוון דחף את וול סטריט לעליות

נמרוד הלפרן

31.5.2011 / 23:43

מדד נאסד"ק עלה ב-1.4%; מגל עלתה ב-10% עקב חוזה; אלביט הדמיה נפלה ב-10%; התשואה על האג"ח הממשלתיות באפל בשפל של 2011

בורסות וול סטריט פתחו במגמה חיובית את שבוע המסחר שאחרי סוף השבוע הארוך של יום הזיכרון בארה"ב לאחר שהערכות כי האיחוד האירופי יסכים להעניק סיוע נוסף ליוון כדי לסייע למדינה להימנע מלהגיע לחדלות פירעון, האפילו בהשפעתם על נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1%; מדד S&P 500 הוסיף 1.1% - עלייה יומית רביעית ברציפות; מדד נאסד"ק טיפס ב-1.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 3.05% - רמתה הנמוכה ביותר בשנת 2011.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב ירד בחודש מאי לרמה של 60.8 נקודות - שפל של שישה חודשים - לעומת רמה של 66 נקודות באפריל, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 67.5 נקודות.

מדד מנהלי הרכש באזור שיקגו בארה"ב נפל בחודש מאי לרמה של 56.6 נקודות לעומת 67.6 בחודש הקודם. הירידה היתה חדה בשיעור ניכר מתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה של המדד לרמה של 60 נקודות.

מדד S&P/קייס-שילר - הנמוך ביותר מאז 2003

מדד S&P/קייס-שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 משוקי הדיור הגדולים בארה"ב, ירד בחודש מארס לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2003. המדד ירד במארס ב-3.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2009.

ממשלת גרמניה, שהתנגדה עד כה להעניק סיוע נוסף ליוון ודחקה בה להגיע להסדר חובות עם בעלי האג"ח, עשויה לזנוח את התנגדותה ולתמוך בהזרמת סיוע פיננסי נוסף למדינה, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בתוך כך, ראש ממשלת אירלנד, אנדה קני, שלל חילוץ נוסף למדינה לאחר שעמיתיו בקבינט האירי העלו חששות כי המדינה תתקשה לגייס כסף משוק ההון. קני אמר כי אירלנד לא זקוקה לסיוע נוסף על 85 מיליארד היורו שקיבלה מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ב-2010. "אירלנד מעורבת בעסקת החילוץ עם האיחוד ועם קרן המטבע שמתוכננת עד סוף 2013", ציין.

בנק גולדמן סאקס הפסיד קרוב ל-1.3 מיליארד דולר מכספה של קרן ההשקעות הממשלתית של לוב ב-2008 ובתמורה הציע לממשלתו של מועמר קדאפי להפוך לאחת מבעלי המניות הגדולים של הבנק - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל" שציטט מסמכים פנימיים של גולדמן.

נובל אנרג'י צפויה לעלות

לפי הדיווח, במחצית הראשונה של 2008 העבירה קרן ההשקעות הממשלתית של לוב, בשליטתו של קדאפי, 1.3 מיליארד דולר לגולדמן סאקס במטרה להשקיע באופציות על סל מטבעות ועל מניותיהן של 6 חברות: ענקית הפיננסים האמריקאית סיטי, בנק אוניקרדיט האיטלקי, בנקו סנטנדר הספרדי, ענקית הביטוח הגרמנית אליאנץ, חברת האנרגיה הצרפתית EDF וחברת האנרגיה האיטלקית Eni SpA.

מניית נובל אנרג'י, השותפה בקידוחים תמר ולוויתן, צפויה לעלות במסחר, וזאת לאחר שממשלת גרמניה הכריזה אתמול כי תסגור את הכורים הגרעיניים במדינה עד 2022. המשקיעים מעריכים כי בפני השותפות בלוויתן נפתח שוק חדש ליצוא, מה שעתיד לשפר את רווחיות השותפות. מניית דלק אנרגיה - השותפה של נובל- זינקה באחד העם בכ-8% במחזור הגבוה בבורסה.

מגל מערכות דיווחה היום כי חתמה על חוזה בהיקף של 535 מיליון דולר לפרויקט אבטחה רחב היקף עבור משחקי גביע אומות אפריקה, שיערכו בינואר 2012 במערב אפריקה. הפתרון שתספק מגל הינו לאבטחה כוללת של מגרשי ספורט, אצטדיון וכפרים אולימפיים שישמשו את משתתפי האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully