וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המועסקים לשעבר של האחים עופר: יו"ר המל"ל

שרון שפורר

1.6.2011 / 8:36

בדיקת "הארץ" מעלה כי קבוצת האחים עופר מעסיקה שורה של בכירים לשעבר במערכת הביטחון. ראש המל"ל יעקב עמידרור עזב את החברה רק לפני כחודשיים

ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל), האלוף במילואים יעקב עמידרור, שימש עד לפני פחות מחודשיים דירקטור בכמה חברות שבשליטת משפחת עופר. עמידרור עזב את תפקידיו בחברות של המשפחה בעקבות כניסתו לתפקיד - כך חושף תחקיר "הארץ".

אתמול התקיים בכנסת דיון על מכירת מכלית של חברה בת של קבוצת האחים עופר לאירן, ועל העובדה שספינות בבעלות האחים עופר עגנו בחופיה. הדיון, שהתקיים בוועדת הכלכלה, הופסק לאחר רבע שעה, לאחר שהיו"ר ח"כ כרמל שאמה-הכהן קיבל פתק מהעוזרת שלו. במהלך הדיון שאל שאמה אם בדיון נוכח נציג המל"ל, אך לא היה נציג כזה. מאוחר יותר אמר כי פנה למל"ל, שבראשו ניצב עמידרור, לקבל תשובות בפרשה.

עמידרור, שכיהן בעבר כראש המינהל למחקר ופיתוח (מפא"ת) וכראש חטיבת המחקר באמ"ן, מונה ב-2007 לתפקיד דירקטור בחברה לישראל , שנשלטת על ידי סמי עופר ובנו עידן. במקביל שימש גם דירקטור בחברות נוספות של המשפחה, ובהן בחברת הספנות צים ובחברת צים נמלים ולוגיסטיקה. השכר המקובל לדירקטורים בכל אחת מהחברות נע סביב אלפי שקלים לישיבה. עמידרור חדל לכהן כדירקטור בחברות של משפחת עופר לפני פחות מחודשיים, וזאת לרגל היבחרו לתפקיד ראש המל"ל. יש לציין שעמידרור דוגל בנקיטת מדיניות תקיפה נגד הגרעין האירני, והתבטא בעבר לא פעם על הצורך להטיל סנקציות חריפות נגד המשטר בטהרן.

"ישבתי בדירקטוריון בחברת צים ובחברה לישראל, ולמיטב ידיעתי הן אינן קשורות לפרשה", מסר אתמול עמידרור

בכירים נוספים שעזבו את מערכת הביטחון המועסקים על ידי משפחת עופר הם עמי סגיס, המשמש היום יו"ר יולי חיפושי נפט, חברת חיפושי הנפט של יולי עופר, והאלוף במילואים חיים ארז, אלוף פיקוד דרום לשעבר, שעם שחרורו שימש מנכ"ל חברת כי"ל שבשליטת החברה לישראל. ארז משמש דירקטור במפעלי ים המלח שבשליטת המשפחה. במקביל, הוא מכהן כחבר הוועדה המייעצת לעניין מינויים בכירים בשירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully