וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית בנק ישראל: הצמיחה ב-2011 - 5.2%

1.6.2011 / 12:32

קצב הצמיחה הגבוה ברבעון הראשון של השנה הביאו לעדכון תחזית הצמיחה של בנק ישראל. בנוסף לעלייה בצמיחה צפוי שיעור האבטלה לרדת ל-5.8% בממוצע

בעקבות תוצאות הרבעון הראשון, בנק ישראל מעדכן למעלה את התחזיות השנתיות שלו ולפיהן, שיעור הצמיחה החזוי לשנת 2011 הוא 5.2%. שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-5.8% בממוצע.

לדברי הבנק, קצב הצמיחה הגבוה ברביע הראשון של השנה של התוצר והשימושים, ובייחוד קצבי הצמיחה הגבוהים של היצוא וההשקעות בנכסים קבועים, הביאו לעדכון כלפי מעלה ברוב הסעיפים. למרות הגידול הגבוה של היצוא, העודף בחשבון השוטף צפוי להצטמצם במידה ניכרת ביחס לתחזית הקודמת, עקב גידול גבוה יותר ביבוא והרעה חריפה יותר בתנאי הסחר. שיעורי הצמיחה הרבעוניים צפויים לרדת מעט במהלך 2011 כתוצאה מהתקרבות המשק למצב של תעסוקה מלאה.

התחזית לשנת 2012

התוצר המקומי הגולמי צפוי לצמוח בשיעור של 4.2%, תוך התייצבות של שיעור האבטלה ברמה של 5.8%. היצוא צפוי להמשיך ולצמוח בשיעור מעט נמוך מזה של הסחר העולמי גם בגלל כוחות חיצוניים - הרעה בתנאי הסחר - וגם עקב רמתו של שער החליפין הריאלי. הגידול הגבוה במלאי ההון, כתוצאה מהגידול בהשקעה בשנת 2011, והמשך הגידול בשיעור ההשתתפות - לשיעור של 58% - צפויים לתרום לכך ששיעור הצמיחה בשנה זו גבוה מהשיעור הפוטנציאלי למרות שהמשק בסביבה של תעסוקה מלאה.

הסיכונים:

התחזית מבוססת על ההנחות הבאות:

1. יציבות במצב הביטחוני והגיאופוליטי של ישראל.

2. המשך התאוששות של הכלכלה העולמית ללא היווצרותם של משברים פיסקאליים ופיננסים בקנה מידה גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully