וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות החברה לישראל הובילו את אחד העם לירידה

יעל פטר

1.6.2011 / 16:50

למרות העליות בבורסה האמריקאית המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-1.5% ואילו מדד הבנקים ירד ב-2.4%

יום המסחר הרביעי בשבוע בבורסת תל אביב נחתם בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד ב-1.5% ונחתם ברמה של 1,247 נקודות, מדד ת"א 100 נחלש אף הוא ב-1.5% וברמה של 1,134 נקודות, מדד הבנקים איבד 2.4% ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-2.3%.

יואב בורגן, מנהל השקעות בפועלים סער, אומר היום כי "למרות הרוח הגבית החיובית מהעולם, דהיינו העליות בשוקי וול סטריט, הבורסה היום נפתחה בירידות קלות. רעשי הרקע של הסיפור של האחים עופר, חילחלו אל מדד ת"א 25, אשר יורד בהובלת מניית החברה לישראל . יש לציין כי גם מניות מזרחי וכיל בהן מחזיקים האחים עופר, עלולות להיות מושפעות מהסיפור", אומר בורגן.

"סקטור מניות הגז עבר לעליות שערים יפות בימים האחרונים, לאחר תקופה לא טובה של ירידות שערים חדות. הסקטור כולו נסחר על רקע החלטת ממשלת גרמניה לסגור את תחנות הכוח הגרעיניות עד 2022, ולכך צפויות להיות השלכות חיוביות על מחירי הגז הטבעי והביקושים. עוד בסקטור זה, מניית דלק אנרגיה נסחרת על רקע עידכון מדד MSCI העולמי", מסכם בורגן.

בגזרת המקרו המקומית, בנק ישראל מעדכן בפעם השנייה השנה את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי. שיעור הצמיחה החזוי על פי התחזית המעודכנת הוא 5.2%, במקום 4.5% בתחזית האחרונה שפורסמה במסגרת הדו"ח השנתי של 2010, בסוף מארס השנה. בבנק מדגישים מכל מקום שהתחזית מבוססת על ההנחות כי תישמר יציבות במצב הביטחוני והגיאופוליטי של ישראל ושההתאוששות של הכלכלה העולמית תימשך ללא משברים מיוחדים. בשבוע שעבר פירסם ארגון ה-OECD את תחזית הצמיחה הגלובלית שלו ולגבי ישראל העריך כי תסתכם ב-5.4%.

ישראל ממשיכה בתהליך צמצום החוב כשיעור מהתוצר

עוד בגזרה המקומית, ישראל ממשיכה בתהליך צמצום החוב כשיעור מהתוצר. לאחר שברבעון הראשון של השנה צמח המשק ב-1.1%, אתמול התפרסם כי החוב הממשלתי עלה במהלך הרבעון נומינלית ב-0.7% בלבד - לאחר שבשנת 2010 ירד החוב הממשלתי בכאחוז מהתוצר מ-79% ל-76%. לשם השוואה, עלה הממוצע במדינות ה-OECD בתקופה זו מ-71% ל-76%.

בגזרה האמריקאית, מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד בחודש מאי לרמה של 60.8 נקודות - שפל של שישה חודשים - לעומת רמה של 66 נקודות באפריל, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 67.5 נקודות.

אתמול התקיים בכנסת דיון על מכירת מכלית של החברה הבת של קבוצת האחים עופר לאירן, ועל העובדה שספינות בבעלות האחים עופר עגנו בחופיה. הדיון, שהתקיים בוועדת הכלכלה, הופסק לאחר רבע שעה, לאחר שהיו"ר ח"כ כרמל שאמה-הכהן קיבל פתק מהעוזרת שלו. במהלך הדיון שאל שאמה אם בדיון נוכח נציג המל"ל, אך לא היה נציג כזה. מאוחר יותר אמר כי פנה למל"ל, שבראשו ניצב עמידרור, לקבל תשובות בפרשה. החברה לישראל בשליטת האחים עופר תיסחר על רקע ההתפתחויות.

חברת טבע הסירה את אחד האיומים המשפטיים המשמעותיים כאשר חתמה אמש על הסכם פשרה עם חברת פייזר בנוגע לתביעה שהגישה החברה האמריקאית כנגד טבע בטענה להפרת פטנט. סכום הפשרה לא נמסר ומכיוון שכך ניתן להעריך שטבע תשלם לפייזר סכום נמוך מ-100 מיליון דולר, שאם לא כן, טבע הייתה חייבת לדווח על סכום הפיצוי בשל שיקולי מהותיות.

אי.די.בי פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011. הקבוצה הרוויחה 5 מיליון שקל ברבעון לעומת 1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-744 מיליון שקל.

אלביט הדמיה של מוטי זיסר יצאה אמש בהודעה למשקיעים כי בכוונתה לצמצם את מצבת החובות בלמעלה מ-1.6 מיליארד שקל בשנתיים, ולהקטין את רמת המינוף. בנוסף, בכוונת החברה להקטין את קרן האג"ח ב-1.1 מיליארד שקל כמו גם את החוב הבנקאי ב-500 מיליון שקל. מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, יובל בן זאב, קרא היום לציבור המשקיעים לשקול רכישה של אג"ח אלביט הדמיה, בשל מסקנתו כי התשואה מפצה על הסיכון, ולכן יש לנצל את זמן הירידות.

חברת פרימיום פי.איי.אייץ' בשליטת נמרוד רינות ויולי עופר הודיעה למשקיעיה כי היא בוחנת את רכישת 15% ממניות החברה הפרטית רציו חיפושי נפט , השותף הכללי בשותפות חיפושי הגז והנפט רציו.

כלכלית ירושלים בבעלותו של אליעזר פישמן הפועלת בתחום הנדל"ן דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. את הרווח הנקי סיכמה החברה ב-159.4 מיליון שקל, לעומת 64.7 מיליון שקל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ב-479 מיליון שקל לעומת 389 מיליון שקל ברבעון המקביל, והרווח התפעולי עלה ב-10% ל-221 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully