וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה גפני: "סכנה לדיקטטורה בגלל הריכוזיות"

צבי זרחיה

2.6.2011 / 9:18

יו"ר ועדת הכספים מתכוון לערוך דיון מיוחד בוועדה אודות בעיית הריכוזיות במשק. ועדה ממשלתית שהוקמה כיד לדון בנושא טרם הגישה את המלצותיה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) יזמן בעוד שבועיים, לאחר חג השבועות, דיון מיוחד של הוועדה על סכנת הריכוזיות במשק. לדיון יוזמנו נציגי ממשלה, ומומחים מהאקדמיה שיתארו את בעיית הריכוזיות. גפני אמר אתמול: "אם לא נמצא פתרון להתגברות הריכוזיות, נעמוד בפני סכנה של דיקטטורה".

לדברי גפני, כבר ביולי 2010 דנה ועדת הכספים בסוגיית הריכוזיות הגוברת במשק הישראלי. הוועדה הקצתה לממשלה ארכה עד אוקטובר 2010 להקמת ועדה ממשלתית לבחינת הריכוזיות. הוועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, ומנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, אכן הוקמה, אך עדיין לא הגישה את מסקנותיה. לפי הערכות, הוועדה תגיש את המלצותיה ביולי. ועדת הכספים דרשה שהוועדה הממשלתית תדון, בין היתר, בהפרדת הבעלות הצולבת על נכסים ריאליים ונכסים פיננסיים; בהשוואת שיעור המס על דיווידנדים בפירמידות; ובמינוי דירקטורים מטעם הציבור.

אתמול מתח גפני ביקורת על כך שהממשלה לא קידמה את הטיפול בנושא הריכוזיות בשנה האחרונה: "ביקשנו מהממשלה לטפל בסוגיית הריכוזיות אבל הממשלה עשתה מעט מדי. אם הממשלה לא תזדרז לפעול בנושא, ועדת הכספים תפעל לכך שיהיו גבולות ברורים שימנעו את התפשטות הריכוזיות במשק הישראלי".

"עלולים להגיע למצב שהממשלה לא תשלוט"

לדברי גפני, "קיימת סכנה גבוהה לנוכח הריכוזיות הרבה במשק הישראלי - חברות גדולות במשק נשלטות על ידי קבוצה קטנה של משפחות. אנחנו עלולים להגיע למצב שבו בעתיד הממשלה לא תוכל לשלוט במשק אלא השלטון יהיה של כמה משפחות. קיימת סכנה כי גם לא יהיה ניתן למתוח ביקורת על המשפחות השולטות, מאחר שחלקן מחזיקות באמצעי תקשורת".

על שולחן הכנסת מונחת הצעת חוק לצמצום הריכוזיות שאותה יזמה ח"כ עינת וילף (עצמאות), ואליה הצטרפו 36 ח"כים, בהם גפני ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully