וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: רק שתושג אבטחה נאותה, נשיב זרם הגז

2.6.2011 / 20:48

למעלה מחודש מאז הופסק זרם הגז ממצרים לישראל, הבהיר שר הנפט בקהיר כי חידוש זרם הגז לא מתעכב בשל שיקולים פוליטיים אלא בשל שיקולים בטיחותיים

שר הנפט המצרי, עבדאללה ע'ראב, אמר הערב (חמישי) שחברות המעורבות בהעברת הגז המצרי לישראל דנות בהחזרת האספקה, והתייחס בביטול לרעיון כי חידוש אספקת הגז לישראל מתעכב בשל שיקולים פוליטיים מצריים. הוא הוסיף כי רק כאשר תושג אבטחה נאותה על צינור הגז, מצרים תחזור ותזרים גז לישראל. "אנחנו חייבים שתהיה לנו אבטחה סביב הצינור, היו שם שתי תאונות ועלינו לאבטח את הקו", הסביר.

זרם הגז שמסופק ממצרים המהווה כ-45% מתצרוכת הגז של ישראל הופסק לפרק זמן של יותר מחודש, לאחר שאירעו שני פיצוצים בצד המצרי של צינור הגז במהלך המהפכה במצרים במסגרתה הודח הנשיא חוסני מובארק. נושא העברת הגז ממצרים לישראל היה לאורך שנים נושא טעון במצרים בכלל ובתקשורת המצרית בפרט, ובמרכזו טענות אזרחים מצריים כי ממשלת מובארק מוכרת גז לישראל במחיר שהינו נמוך.

החברות האמריקאיות המשקיעות בחברת הגז המזרח תיכונית (EMG) טענו כי נקטו בצעדים משפטיים נגד הממשלה המצרית על מנת להבטיח את השבת זרימת הגז לישראל. מצרים מעבירה גז לישראל במסגרת הסכם ל-20 שנים שנחתם בשנת 2005.

  • עוד באותו נושא:
  • גז
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully