וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נוכל להגיע לתל"ג של בריטניה וצרפת"

גיא גרימלנד

2.6.2011 / 21:54

בכנס ההיי-טק הבינלאומי אמרראש הממשלה כי "אנחנו חייבים להשקיע בסיום התמכרות העולם לנפט; נהפוך למעבדה של העולם עבור רכבי המחר"

"אם צמיחת הכלכלה בישראל תימשך בקצב הנוכחי - התל"ג לנפש של המדינה יכול להגיע לזה של בריטניה וצרפת בתוך שנתיים" - כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בכנס איגוד תעשיות ההיי-טק.

"תמיד האמנתי שביטחון המדינה נשען על כלכלה חזקה", אמר ראש הממשלה. "לפני עשור הכלכלה של ישראל היתה תקועה. מאז היא התקדמה, אבל התל"ג שלנו עדיין לא מאפשר להגיע לרמה של הכלכלות המפותחות. מדינות כמו סינגפור ודרום קוריאה עקפו אותנו, אך אני מאמין שהיום ישראל שוב במירוץ לפסגה - הכלכלה שלנו צומחת בקצב של 5% בשנה, ואם הטרנד יימשך, התל"ג של ישראל יכול להגיע לזה של בריטניה וצרפת בתוך שנתיים".

נתניהו ציין כי ההצלחה של הכלכלה הישראלית נובעת מיכולתה של המדינה לזהות את ענף ההיי-טק כמנוע צמיחה מרכזי. “ייצור מוצרים אמיתיים בענף יהפוך למנוע צמיחה בשנים הבאות. העתיד שייך רק לכלכלות שמייצרות מוצרים חדשניים בעלי ערך".

"אנחנו צריכים לשחרר את הכלכלה"

לדברי נתניהו, ישראל הולכת להסתמך בשנים הקרובות על שלושה מנועים כלכליים מרכזיים: אנרגיה נקייה ותחליף לנפט, סייבר (לוחמה אלקטרונית ודיגיטלית) וחקלאות מתקדמת.

“אנחנו חייבים להשקיע בסיום ההתמכרות של העולם לנפט. נוציא על זה 400 מיליון דולר בעשור הבא, נציע תמריצים ונעודד את השוק המקומי לעבור לרכב חשמלי. ישראל תהפוך למעבדה של העולם עבור רכבי המחר".

בהתייחס להשקעה בלוחמה אלקטרונית ציין ראש הממשלה כי "התחום מייצר הזדמנויות חדשות ואתגר גדול לכלכלות. אנו חיים בעולם שבו ניתן באמצעות מערכות סייבר לשבש את החיים. השקנו מטה שבאמצעותו ישראל תהיה בראש החזית בתחום".

לדברי נתניהו, אחד האתגרים בדרך לצמיחה הוא הפיכת הכלכלה לחופשית יותר. “אנחנו צריכים לשחרר את הכלכלה מכבלים בירוקרטיים - זה מה שעשינו וזה מה שאנחנו צריכים לעשות", אמר.

נתניהו ציין גם את חשיבות ההשקעה בחינוך. הוא הזכיר את התוכנית החדשה שהושקה השנה לשיפור החינוך, בתקציב כולל של מיליארדי שקלים. “השקנו השבוע מרכזי מצוינות. אנחנו נותנים תמריצים למוחות המעולים של ישראל על מנת שיחזרו לכאן מהאוניברסיטאות המעולות".

עוד ציין נתניהו כי ישראל מנסה לשדרג גם את תשתיות התחבורה ורוחב הפס האינטרנטי. בהקשר זה הזכיר את כוונת משרד התקשורת לאפשר לחברת החשמל לספק אינטרנט: "מהירות האינטרנט כאן נמוכה - אנחנו צריכים לשפר את התשתיות ולהוריד מחירים. אנחנו צריכים להגביר את התחרות בסלולר ולהוריד מחירים. אנחנו מסוגלים לפתח גלולה שחודרת למעי הגס ולשלוח לוויינים לחלל - אבל נכשלים מול הבירוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully