וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

2.6.2011 / 23:24

לאחר שאתמול נסגר המסחר בירידה החדה ביותר מאז חודש אוגוסט, נסגר המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, זאת על רקע נתוני מקרו שפורסמו בארה"ב

בורסות וול סטריט, אשר רשמו ביום רביעי את הנפילה היומית החדה ביותר מאז אוגוסט עקב חששות מהאטה בכלכלת ארה"ב, נסגרו ביום חמישי במגמה מעורבת על רקע נתוני מקרו כלכליים שפורסמו בארה"ב, דיווחים על חבילת סיוע חדשה ליוון, ואזהרת מודי'ס מפני אפשרות להורדת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%; מדד S&P 500 , אשר נפל אתמול ב-2.3% - הירידה היומית החדה ביותר מאז אוגוסט - עקב נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בארה"ב, נסוג ב-0.1%; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר ירדה אתמול מתחת לרמה של 3% בראשונה בשנת 2011 - עלתה ב-0.06% לרמה של 3.03%.

נתוני מקרו כלכליים מאכזבים בעיקרם שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על ירידה חדה מהצפוי בהזמנות מבתי חרושת, האטה בצמיחת פריון העבודה, וירידה מתונה מהתחזיות במספר תביעות האבטלה הראשונות.

ירידה בתביעות האבטלה

היקף ההזמנות מבתי חרושת בארה"ב ירדו בחודש אפריל ב-1.2% - הירידה החדה ביותר זה קרוב לשנה - לאחר עלייה של 3.8% בחודש מארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של 0.8% לאחר עלייה של 3.4% שעליה דווח במקור במארס.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 428 אלף, לפי נתונים שפורסמו היום. עם זאת, הירידה היתה מתונה יותר מתחזיות הכלכלנים אשר צפו נפילה של 11 אלף תביעות אבטלה.

משרד העבודה האמריקאי תיקן היום כלפי מעלה את נתוני פריון העבודה ברבעון הראשון של השנה לעלייה של 1.8% במונחים שנתיים לעומת גידול של 1.6% עליו הצביעו נתונים ראשוניים. כלכלנים צפו עלייה של 1.7% בפריון העבודה, לאחר גידול של 2.9% ברבעון הרביעי של שנת 2010.

מחר צפוי משרד העבודה האמריקאי לפרסם את דו"ח התעסוקה לחודש מאי, אשר לפי התחזיות יצביע על תוספת של 170 אלף משרות חדשות לשוק העבודה בחודש שעבר, לאחר גידול של 244 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 8.9% לעומת 9% באפריל.

חברת דירוג האשראי מודי'ס העריכה היום כי יתכן שתיאלץ לשקול הורדה של דירוג האשראי של ארה"ב במידה שלא תירשם התקדמות כלשהי בהעלאת תקרת החוב של ארה"ב בשבועות הקרובים.

"אם תקרת החוב לא תועלה ובכך תימנע ארה"ב מלהגיע לחדלות פירעון, יישמר הדירוג הנוכחי של AAA", נאמר בהודעה שפירסמה היום מודי'ס. "עם זאת, תחזית האשראי תהיה תלויה בתוצאות המשא ומתן לגבי צמצום הגירעון בתקציב".

מוד'יס, אשר מעניקה כעת תחזית דירוג אשראי יציבה לארה"ב, הוסיפה כי היעדר הסכם לגבי צמצום הגירעון תוביל ככל הנראה לתחזית דירוג אשראי שלילית לארה"ב.
מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: בכירים בגוש היורו הסכימו באופן עקרוני על תוכנית סיוע חדשה ליוון, אשר תכלול מימון חיצוני נוסף במהלך שלוש השנים הבאות, אמר היום מקור המקורב למגעים.

המגזר הפרטי לעזרת יוון

הוועדה הפיננסית והכלכלית של סגני שרים ופקידים בכירים מ-17 מדינות גוש היורו אישרה באופן עקרוני את התוכנית החדשה בשיחות שנערכו אמש בוינה והסתיימו לאחר חצות, ציינו המקורות.

התוכנית החדשה, אשר תתפוס את מקומה של תוכנית הסיוע בסך 110 מיליארד יורו (160 מיליארד דולר) שאושרה ליוון בחודש מאי 2010, תכלול גם מעורבות מסוימת של משקיעים מהמגזר הפרטי, אם כי מוגבלת, אמר המקור.

פרטי התוכנית החדשה והקצאת המימון הבינלאומי הנוסף, ילובנו ויגובשו עד לפגישת שרי האוצר של מדינות גוש היורו שתיערך ב-20 ביוני, אמר המקור.

משרד תובע הכללי של מנהטן ביקש מגולדמן סאקס, הבנק החמישי בגודלו בארה"ב, להעביר לידיו מידע הנוגע לפעילות הבנק בתקופה שקדמה למשבר האשראי, לדברי שני גורמים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

"איננו נהוגים להתייחס לסוגיות רגולטוריות או משפטיות נקודתיות, או צווים לקבלת מידע הם חלק רגיל מתהליך בקשת מידע, וכמובן כשאנו מקבלים צווים מסוג זה, אנו משתפים פעולה באופן מלא", אמר דובר גולדמן, דיויד וולס.

בקשת המידע נוגעת לדו"ח שפירסמה תת-הוועדה של הסנאט לגבי התפקיד של וול סטריט בהתמוטטות שוק הדיור בארה"ב, אשר בו הואשם גולדמן סאקס בהטעיית משקיעים לגבי השקעות הקשורות לשוק המשכנתאות, אמרו הגורמים, אשר ביקשו לשמור על עילום שם. הדו"ח של הסנאט הועבר למשרד המשפטים של ארה"ב ולרשות ני"ע בארה"ב (SEC), אשר אף הם פתחו בחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully