וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר רוצה לגבות כסף עבור ערוצים ב-DDT

צבי זרחיה ואופיר בר-זהר

5.6.2011 / 8:37

משרד התקשורת השמיט מהצעת החוק להרחבת שידורי החינם בטלוויזיה סעיף המאפשר גביית תשלום עבור "ערוצי פרמיום". ההצעה תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה

עימות בין משרד האוצר לבין היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד נגה רובינשטיין, על רקע הצעתה בחוק להרחבת שידורי החינם בטלוויזיה ("עידן פלוס") שתעלה לדיון היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

מטיוטה של הצעת החוק, ששיגרה בסוף השבוע רובינשטיין לוועדת השרים לענייני חקיקה, עולה כי מספר ערוצי החינם יוגדל ל-18. בין הערוצים שייכללו בחבילה: 33, 99, 24, 23, 9, 22, 10, 1, וכן ערוצים ייעודיים שעשויים להתווסף בעתיד, כמו ערוץ ערבי, ערוץ חדשות וערוץ מורשת.

ואולם מהצעת החוק הושמטה הצעה שסוכמה עם משרד האוצר, שלפיה יהיה ניתן להוסיף בתשלום "ערוצי פרימיום" (כמו ספורט או ערוץ ילדים) לחבילת הערוצים. גורמים באוצר טוענים כי הצעת החוק שוגרה לוועדת השרים בשבוע שעבר, בניגוד להבנות שהושגו בין שני המשרדים. ממשרד התקשורת נמסר, לעומת זאת, כי "במשרד מתנגדים להצעה לגבות תשלום כלשהו עבור צפייה בשידורי עידן פלוס".

את ממיר ה-DTT ניתן לרכוש בעלות חד-פעמית של 200-400 שקל, ולצפות בערוצי חינם שאת רובם היה ניתן לקלוט בעבר באמצעות אנטנה. לפי הצעת החוק, מערך השידורים הדיגיטלי יורחב כך שיופצו באמצעותו שידורי טלוויזיה נוספים, בהם שידור בטכנולוגיות HD ושידורי רדיו. מימון הרחבת המערך ייעשה, בין היתר, על ידי אוצר המדינה, תוך שימוש בתמלוגים המשולמים למדינה על ידי בעלי זיכיון לשידורי טלוויזיה ורדיו. לפי הערכות, עלות ההרחבה לאוצר המדינה היא 50-60 מיליון שקל.

"כניעה ללחצי חברות הטלוויזיה"

חלק נוסף מהחוק שגורם לחשש בשוק התקשורת הוא האפשרות להעלות בערוצים נוספים משדרי פרסומות בעתיד, כשלא ברור מה יהיו מחויבויות ערוצים אלה ותחת איזה פיקוח יהיו. המצב כיום הוא שלערוצים המסחריים והייעודיים יש בלעדיות על פרסומות (האסורות לערוצי כבלים ולוויין), וכל ערוץ נוסף שמשדר פרסומות יכול להביא להשלכות משמעותיות על השוק.

גורמים בכנסת טוענים כי בהצעת החוק ששוגרה לוועדת השרים לכלכלה יש כניעה ללחצי חברות הטלוויזיה yes ו-HOT, החוששות כי הרחבת מספר הערוצים תגרע מהם מנויים בתשלום.

עוד עלה החשש כי מאחר שמערכת ה-DTT אמורה לעבור לפיקוח של גורם חדש, הדבר יביא בסופו של דבר להפרטה בפועל של המערכת שהוקמה עד כה. בנוסף הביעו גורמים בשוק התקשורת חשש כי האפשרות בהצעת החוק להרחבת מספר הערוצים בעתיד משאירה פתח לשרי האוצר והתקשורת הנוכחיים והעתידיים להעלות למערכת ערוצים נוספים, שלא ברור תחת אילו מחויבויות יפעלו.

yes מפעילה את הלוביסטית דפנה כהן ממשרד הלובינג כהן-רימון-כהן, ו-HOT את תומר עמיר, מבעלי משרד הלובינג עליזה גורן ותומר עמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully