וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון תזדקק לסיוע של 100 מיליארד יורו

5.6.2011 / 9:43

העיתון הגרמני "דר שפיגל" פירסם כי עלות הסיוע הצפוי ליוון ייעלה כאשר אגרות החוב של הממשלה היוונית יחייבו מימון נוסף ב-2014

יוון עלולה להזדקק לכ-100 מיליארד יורו כדי להימנע מחדלות פירעון - גבוה מהערכות קודמות, כך לפי דיווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל".

לפי העיתון הגרמני, חבילת הסיוע החדשה, בשווי של כ-100 מיליארד יורו, תהיה הכרחית אם יוון תמשיך להישען על סיוע חיצוני ב-2013 ו-2014. זאת בנוסף לחבילת הסיוע הראשונה שקיבלה יוון בשנה שעברה בשווי של 110 מיליארד יורו (160 מיליארד דולר).

כרגע צפויה יוון להזדקק ל-60-70 מיליארד יורו אך לפי "דר שפיגל" העלות תעלה כאשר איגרות החוב של הממשלה יחייבו מימון נוסף ב-2014.

העיתון מצטט גורמים ממשרד האוצר הגרמני ומקורבים נוספים לפיהם חבילת הסיוע החדשה תערב בעתיד מלווים מהמגזר הפרטי. בינתיים הסכימו ממשלות גוש היורו להשיג 30 מיליארד יורו מהלוואות בשוק הפרטי, לפי אתר החדשות דאו ג'ונס. שרי האוצר של גוש היורו צפויים לאשר את תוכנית הסיוע המוכנה בפגישתם ב-20 ביוני.

כחלק מהסכם הסיוע, ממשלת יוון התחייבה להאיץ את תוכנית ההפרטה שלה ולגייס כ-50 מיליארד יורו עד שנת 2015. יוון תקצץ בנוסף עוד 28 מיליארד יורו מהתקציב שלה, כל זאת בתמורה להמשך קבלת הסיוע, וכדי לעמוד בתנאים לקבל סיוע.

המהלך המשמעותי ביותר בתוכנית החדשה - שכן צעדי הצנע והמימון שקיבלה יוון לא הצליחו עד כה לפתור את בעיותיה - הוא עירובם של משקיעי האג"ח בתוכנית החילוץ. הבנק המרכזי של אירופה מתנגד חריפות להסדר חובות, או אפילו למהלך המכונה "פרופיל מחדש" שבו יידחו פרעון חובותיה של יוון. אולם שני בכירים בבנק אמרו כי בעלי האג"ח שיסכימו ל"גלגול" אג"ח שנועדו לפירעון עד 2013, יקבלו מעמד מועדף וערבונות גבוהים יותר או ריבית קופון גבוהה יותר. 55% מהמשקיעים באג"ח של ממשלת יוון (שמרביתם לפי הידוע בנקים בגרמניה, צרפת ובריטניה) יסכימו לגלגול החובות הללו, העריך בנק ING..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully