וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיסר: "אלביט יכולה לעמוד בהתחייבויותיה"

ערן אזרן

5.6.2011 / 11:13

בעל השליטה באלביט הדמיה פנה למשקיעי הבורסה והזהירם מפני שמועות והערכות שווי מגמתיות המתפרסמות לגבי החברה. למרות המכתב מאבדת המנייה כעת 4%

"על-פי תכניותיה של אלביט ועתודות המזומנים שלה - יש באפשרות החברה לעמוד בהתחייבויותיה", כך טוען הבוקר מוטי זיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה , במכתב ששיגר למשקיעים. במסגרת המכתב מזהיר זיסר מפני "שמועות או הערכות שווי מגמתיות" הקיימות בשוק בנוגע ליכולתו לפרוע חובות לבנק הפועלים בגין החברות הפרטיות שלו, ומציע למשקיעים שלא להיגרר אחר "שמועות או הערכות שווי מגמתיות".

למרות תוכן המכתב, מניית אלביט הדמיה מאבדת כעת 4% במחזור גבוה, ובדומה לה, איגרות החוב של החברה נופלות עד 2%, כשהתשואה עליהן מגיעה ל-14.5% (רמת תשואה של אג"ח זבל).

בשבוע שעבר הועלו בשוק ההון ספקות בקשר ליכולתו של זיסר לעמוד בהחזר חוב של 100 מיליון שקל לבנק הפועלים בגין אירופה ישראל - החברה הפרטית שבבעלותו. בתגובה קרסה מניית אלביט הדמיה ביותר מ-20%, והתשואה על איגרות החוב זינקה לרמה ששיקפה את חוסר אמון המשקיעים בדבר יכולתו לפרוע את האג"ח.

בחודש מארס האחרון אירופה ישראל לא עמדה בהחזר קרן של 100 מיליון שקל שהיתה אמור לשלם לבנק. בנוסף, לא נענה זיסר לדרישת הבנק להגדיל את הבטחונות להלוואה שקיבל. בתגובה לכך בנק הפועלים הודיע לו שהוא רואה את הדבר בחומרה, וכי יפעל נגדו באמצעים משפטיים.

להלן תוכן המכתב כפי שפורסם

נכבדיי,

אני פונה אליכם בשעה שמנהלי החברה עורכים מצגות מפורטות לשוק ההון והצגת עסקי החברה. לצד פעולות חשובות אלו, ברצוני להבהיר דברים היכולים להיאמר רק מבעל השליטה בחברה מרובת פעילויות זו.

בשבועות האחרונים החל מסע של שמועות בשוק ההון, הקשור בין השאר לחובי לבנק הפועלים. לפני התייחסותי, אני מציע לציבור בעלי המניות ואגרות החוב שלא להיגרר אחר שמועות או הערכות שווי מגמתיות ולבחון את צעדיהם על בסיס עובדות, נתונים כלכליים ועל-פי ביצועיה העסקיים של החברה.

ברצוני להבהיר כי בחברות הפרטיות שבבעלותי מגוון נכסים באמצעותם ניתן לפתור את סוגיית בנק הפועלים לשביעות רצון כל הצדדים, ואני פועל בימים אלו ללא ליאות בכדי להביא לכך. אני מקפיד על הפרדה מוחלטת בין אלביט לבין עסקי הפרטיים. להזכירכם, במשך שלש השנים האחרונות בהן חוו השווקים בעולם משבר גלובאלי קשה, לא חולקו ע"י אלביט כל דיווידנדים וכל זאת, על מנת לשמר את איתנותה הפיננסית. אמות מידה אלו ישמשו נר לרגלי אלביט גם בעתיד.

אלביט הייתה ותישאר חברה נזילה ובריאה עם ליבת עסקים מגוונת ואטרקטיבית. לאורך שנים רבות אלביט אופיינה בזיהוי ואיתור אזורי ותחומי פעילות חדשים המניבים תשואות גבוהות לאורך זמן. לא תמיד ראה הציבור בתחילת הדרך את הפוטנציאל הגלום בפעילותנו ואף זכינו ללא מעט ביקורת, אך במבחן הזמן "סיפקנו את הסחורה" ואף מעבר לכך.

לכל מקום שהגענו, ציבור המשקיעים נהר אחרינו בהמוניו - להונגריה, פולין, צ'כיה, רומניה וסרביה, ואף ידענו לממש השקעות אלו בזמן הנכון. כך הגענו למשבר הגלובאלי של 2008 כשרוב מרכזי המסחר שבנינו נמכרו במחירי שיא ובקופת החברה מזומנים רבים ומאזן איתן. בתקופה זו החלנו באיתור "המקום הבא", וכך הגענו לפעילות בהודו ובארצות הברית.

בכל יבשת בה אנו פועלים, אם באמריקה או הודו, צברנו ידע עסקי ייחודי, נבנתה תשתית עמוקה, הוצבה הנהלה מקומית ונרקמה מערכת קשרים עם שותפים מקומיים, שהביאו למומחיות ומיומנות גבוהה בזירה בה אנו פועלים, כפי שהדבר נעשה במזרח אירופה. בטוחני כי התוצאות בזירות אלו תהיינה דומות ואף מעבר לכך.

על פי תכניותיה העסקיות של אלביט ועתודות המזומנים שלה, כפי שפורסמו לציבור, יש באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה, גם מבלי להזדקק לגיוסים בשוק ההון. אלביט היא עולמי ואני משקיע את מרצי, זמני ואוני בטיפוח חברה מיוחדת זו. הובלתי חברה זו שנים רבות ביישום רעיונות ופרויקטים במחוזות רבים שמעט מאד אנשים זכו לכך.

אני מבטיחכם נאמנה, שכך יהיה גם בעתיד.

בכבוד רב,

מוטי זיסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully