וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי ההשקה ל-"גרופון" - שווי של 30 מיליארד דולר

דפנה מאור

5.6.2011 / 12:15

לפי חלק מהתחזיות עתיד אתר הקופונים הפופולרי להיות מונפק בשווי שוק גדול יותר מזה של גוגל בהנפקתה הראשונה. התחזיות נעות בין 20 ל-30 מיליארד דולר

ההנפקה הראשונה לציבור (IPO) של גרופון צפויה לשקף לאתר המכירות הקבוצתיות המצליח שווי שוק של כ-30 מיליארד דולר – יותר מהשווי שוק של גוגל בעת הנפקה הראשונה לציבור, לדברי שני אנשים המקורבים לחברה, דיווחה הבלוג דיל-בוק של "ניו יורק טיימס".

העיתון "וול סטריט ג'ורנל", דיווח מפי אדם המקורב למצב כי הנפקה גרופון צפויה לשקף לחברה שווי שוק נמוך יותר של כ-20 מיליארד דולר. שווי השוק המדויק יהיה תלוי בסנטימנט בשוק ובתזמון ההנפקה, הוסיף המקור.

במידה שהנפקת גרופון אכן תשקף לחברה שווי שוק של 20 מיליארד דולר, צפוי שווי המניות של שלושה מייסדי האתר להסתכם ביותר משבעה מיליארד דולר. אריק לפקוסקי, יזם ההיי-טק שסייע בהקמת החברה, מחזיק בנתח של 21% ממניות גרופון, אשר שוויין צפוי להיות יותר מ-4 מיליארד דולר. שווי מניותיו של מנכ"ל גרופון, אנדרו מייסון, צפוי להסכם ביותר מ-1.5 מיליארד דולר, וחלקו של ברדלי קיוול, המייסד שותף השלישי של גרופון, עתיד להיות שווה יותר מ-1.3 מיליארד דולר.

מייסדי החברה אריק לפטופסקי, בראד קייוול ואנדרו מייסון, המכהן כמנכ"ל, וכמה משקיעים מוקדמים באתר הקופונים כבר הרוויחו מאות מיליוני דולרים במכירה של מניות החברה בעסקות פרטיות בשנה האחרונה. ערך אחזקותיהם הנותרות תלוי במחיר ההנפקה. לפי מחיר של 15.8 דולר למניה שבו העריכה גרופון את מחיר המניות לצרכים פנימיים בפברואר כבר או לפי הערכת שווי של 30 מיליארד דולר שדווחה ב"ניו יורק טיימס"

במחיר של 15.8 דולר, לפטופסקי, שמחזיק 21.6% מהמניות, יהיה שווה מיליארד דולר, אולם לפי הערכת "ניו יורק טיימס" חלקו שווה 6.5 מיליארד דולר. לפטובסקי השקיע מיליון דולר בגרופון, וכבר גרף רווח של 390 מיליון דולר ממכירת מניות למשקיעים מאוחרים יותר, כמו ניו אנטרפרייז אסושיאייטס ומנכ"ל סטארבאקס הווארד שולץ.

החברה לא מסרה מה מספר המניות שבכוונתה למכור

קייוול, שמכר מניות ב-157 מיליון דולר, מחזיק ב-6.9% ממניות החברה, שלפי הערכת השווי הגבוהה יגיעו ל-2.07 מיליארד דולר. מייסון, שמכר מניות ב-28 מיליון דולר בלבד, מחזיק עדיין 7.7% מהחברה, ששוויין עשוי להיתמר ל-2.3 מיליארד דולר בהנפקה.

גרופון הגישה אתמול תשקיף לקראת הנפקה ראשונה לציבור במסגרתה יגייס עד 750 מיליון דולר. גרופון, האחרונה בסדרת חברות רשתות חברתיות שמודיעה על כוונתה להנפיק את מניותיה לציבור בארה"ב, מסרה אתמול כי הסכום של 750 מיליון דולר שבכוונתה לגייס הוא ראשוני בלבד, ועשוי להשתנות בהמשך.

החברה לא מסרה מה מספר המניות שבכוונתה למכור בהנפקה, את טווח מחיר היעד או באיזה בורסה בכוונתה לבצע את ההנפקה. עם זאת, במסמכים שהגישה גרופון לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) נאמר כי החברה מתכננת שמניותיה ייסחרו תחת הסימול GRPN.

לפי התשקיף רשמה גרופון הכנסות של 644.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה לעומת הכנסות של 44.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון הפסד נקי של 113.9 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 8.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010.

אתר גרופון, אשר נוסד בשנת 2008, מציע למשתמשים בו קופונים למבצעים והנחות. גרופון גייסה בשנה שעברה כמיליארד דולר מקרנות ההון סיכון - ביניהן אנדרסן-הורוביץ, גריילוק ומווריק וממשקיעים פרטיים. גרופון דחתה בשנה שעברה הצעת רכש בסך 6 מיליארד דולר מצד גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully