וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעדי הרכישה של IBM: מחשוב אנליטי ועולם חכם

גיא גרימלנד

5.6.2011 / 13:30

בביקורו בארץ הציג סגן נשיא בכיר ב-IBM את תוכניות הרכישה של החברה. ברכישות אלה יושקעו חלק ניכר מתקציב הרכש של IBM העומד על כ-20 מיליארד דולר

סטארט אפים ישראלים שימו לב: יעדי הרכישה הבאים של יבמ הם חברות בתחום המחשוב האנליטי ויישומי עולם חכם.

מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ העומד בראש קבוצת פתרונות התוכנה של החברה, ביקר בארץ בסוף השבוע שעבר והציג את תוכניותיה של יבמ בפני בכירים בתעשיית ההיי-טק המקומית.

החברה מתכוונת להשקיע בארבע השנים הקרובות חלק ניכר מ-20 מיליארד הדולר שהוקצו לרכישות על מנת לתמוך בגידול בתחומי הליבה בהם היא מתמקדת. בתחומים אלו נכללים ענן המחשוב, מחשוב אנליטי-עסקי, אופטימיזציה וישומי עולם חכם לתחומים כגון בריאות, תחבורה, מסחר ופיננסים.

"שילוב יישומים, ניהול יישומים, ניהול שירותים וניהול מחזור חיי יישומים עומדים בליבת העסקים שלנו, והם ימשיכו לגדול ולהוות את מרכז הפעילות", אמר רודין. "מה שמשתנה עם הזמן הוא אופן הפריסה והיישום של הכלים האלה".

"ענן מחשוב הופך למנוע העיקרי", הוסיף. "יותר ויותר מכשירים משולבים יופיעו ויענו על הביקוש הקיים בשוק לדרכים חדשות לצריכת יכולות שיציעו ערך לארגונים".

"לא קונים חברות באופן אקראי"

על פי רודין, החברה מתכננת לבצע לא מעט רכישות עד ל-2015. "אנחנו משקיעים מדי שנה 6 מיליארד דולר במו"פ פנימי, כך שאנו צופים השקעה של כ-24 מיליארד דולר במחקר ופיתוח", אמר. "בנוסף אנו מתכננים להשקיע באותן שנים כ-20 מיליארד ברכישות".

"אנחנו לא קונים חברות באופן אקראי. ליבמ יש מתווה ברור ומפת דרכים על פיהם אנו פועלים", קובע רודין. "בתחום המסחר החכם, למשל, היו לנו נכסים אורגניים משלנו. בחנו את מה שיש לנו ואת מה שאנחנו צריכים לרכוש על מנת לבסס מיצוב בשוק. בעקבות זאת רכשנו בתוך זמן קצר את יוניקה, קורמטריקס, איילוג שתרמה רכיבים מסוימים, ו-SPSS. אין לי ספק שהתחום הזה של מסחר חכם גדל במהירות".

יבמ ביצעה עד כה תשע רכישות בישראל, ובשנים האחרונות היא מסתמנת כרוכשת סדרתית של סטארט אפים ישראליים לצד פעילות המו"פ הרחבה שהיא מפעילה בישראל. הרכישה האחרונה של החברה היתה זו של חברת גארדיום הישראלית-אמריקאית, עבור 225 מיליון דולר. לעזקה זו קדמו שלוש רכישות נוספות של החברה בתחום האחסון - יבמ רכשה בדצמבר 2007 את חברת הסטארט אפ הישראלית XIV, העוסקת בפיתוח מערכות אחסון עבור סכום העולה על 300 מיליון דולר. ב-2008 רכשה החברה את FilesX, המפתחת תוכנה להתאוששות כמעט מיידית של נתונים ולהגנת נתונים רצופה במערכות ארגוניות עבור כ-80 מיליון דולר. בנוסף רכשה יבמ את דיליג'נט, שפיתחה מוצר המתבסס על מונח הקרוי בעגה המקצועית De Duplication.

"תמיד הערכתי את התעשייה בישראל. אני ויבמ משקיעים כאן מאז 2003, כאשר הייתי ראש המו"פ של לוטוס", אמר רודין. "רכשנו את יוביק, והטכנולוגיה שלה ממשיכה להתפתח גם כיום, בין השאר בישראל".

"כשאתה בודק את הרכישות שלנו כאן תמצא שהן בתחומים מסובכים במיוחד - מחשוב אנליטי, תשתיות, ועיבוד מקבילי. זו אינדיקציה לכך שיש כאן מאגר כשרונות משמעותי שאנחנו מנצלים אותו", הוסיף.

רודין התייחס גם לכמה מהמגמות הטכנולוגיות הנוכחיות. "אחת מזירות הקרב החדשות בעולם הטכנולוגיה היא מכשירים משולבים, האורזים חומרה ותוכנה למשימות מוגדרות בחבילה אחת, מותקנת ומוכנה להפעלה. דוגמא טובה לכך היא הטכנולוגיה של נטזה שנרכשה על ידי יבמ, שהייתה רכישה מצויינת של יכולות משולבות להקמה מהירה של מחסני נתונים, מהר יותר מהמוצר המקביל של אורקל".

"האתגר הוא לבנות יישומים שיהיו נגישים ממכשירים שונים - עד לרמת המידע המתקבל מכלי רכב הנע בשטח, או מחיישן בודד", הוסיף רודין בהתייחס לקרב על צד המשתמש והגישה הסלולרית. "אנחנו רואים קונסולידציה של מערכות ההפעלה הסלולאריות ואנחנו עובדים עם כולן. ככל שמכשירים חדשים מופיעים בשוק והופכים פופולאריים - נתמוך גם בהן".

אחד התחומים המתפתחים בעסקי התוכנה של יבמ הוא זה של הרשתות החברתיות, ומינופן במסגרות ארגוניות ועסקיות. "זה הבסיס לניהול הדור הבא של יישומים, ככל שאלה יופיעו", חוזה רודין. "אתה יכול לחשוב על מערכות כוח אדם שמבינות מה קורה בזמן אמת בארגון, במקום לערוך סקרים; על מערכות אוטומטיות ליצירת תוכן רלוונטי לצוותי מכירות, על שיתוף מידע בצוותי פיתוח מוצרים וכן הלאה. כל אלה מבוססים על התפיסה לפיה שיתוף מידע מאפשר לחברות להגן על ההשקעה בקניין הרוחני, כיוון שנכסי הקניין האלה האלה נאגרים ברשת החברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully